Forum > Hårdvara

Ljudet är kaputt!

(1/2) > >>

huey:
Hej där alla hårdvaruexperter!

Mitt flipper (the Simpsons - Data East - 1990) har så länge jag ägt det inte haft fungerande ljud. Istället surrar det bara dovt från högtalarna.

Jag har varit på säkringar och försökt fixa det men det verkar ligga nåt svårare problem bakom.

Nån som vet någon person i Västra Götaland som kan fixa ett sånt här problem? Jag har sökt runt på nätet men inte hittat nån som vill åta sig uppdraget.

Tacksam för svar, Magnus Almér
magnus.almer@ensofus.se

Sonar:
Har du kikat på http://www.marvin3m.com/de/index.htm där finns en guide på reparation av av DE grejer. Om du har en multimeter och lite elektronik kunskaper så kan du ju försöka själv.

Är allt jag kan komma med :-(

huey:
Jo, har tittat in där några gånger.. Fast allt jag har som elektronikkunskaper är fysik b.. Jag antar att det får bli min absolut sista nödlösning, för vad är ett flipper utan ljud?

Iwdal:
Jag har letat lite efter ett Simpson flipper, du har inte funderat på att sälja det eller kanske byta?

;-)

huey:
absolut inte..! :-P har fattat tycke för mitt kära spel, som ett barn ungefär.. nu ska jag rusta upp det så att det blir bättre än nytt, sen får jag se om jag tröttnar.. får se då.. ;) vad har du att byta med?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion