Frispel

sedan 2001

Theatre of Magic & Tales from the Crypt

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Är det någon som vet om Theatre of Magic 'varvas' vid 9.999 etc. miljarder?

Funderar att ta varvnings 'oskulden' på ToM. Har ännu inte lyckats varva något spel. Då ska det ju nämnas att jag inte äger något flipper som 'försvar'. :-P

Jag har ju sett/hört några spel varvas. Jag vet helt säkert iaf. att Indiana Jones + Dracula varvas vid nio miljarder. Har sett en varva Jurassic Park (är bara 99% säker att det var just det spelet, jag var berusad och mer intresserad av öl) också.

Sen, är det jag som bara är nostalgisk eller ÄR Tales from the Crypt så bra som jag vill minnas. Jag har inte spelat det sen, tja, när det kom ut ungefär. Men, jag har för mig att det var riktigt bra och snyggt. Det är tyvärr inte ofta man ser det.

Nu kanske jag får stå i skamvrån här eftersom det är ett Data East spel. Förlåt mig...


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ojojoj du började tidigt, själv började jag 98 och jag vet många andra som också gjorde det men du upptäckte den magiska silver kulan tidigt i ditt liv.
:-D


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
När jag var ute med familjen på semester när jag bara var en meter hög fick de bada och så på egen hand medans jag flipprade. Iofs. var farsan med och spelade ibland också och uppmuntrade mig. :-D

Tyvärr har jag bott i Uppsala en längre tid och, konstigt nog, är utbudet (eller iaf VAR) katastrofalt där. Det är inte kul att stå och spela t.ex. Monster Bash när inte ens Frankenstein 'funkar' .... ett halvår i sträck.

Nu har jag flyttat till Gävle och fått en riktig flipper intresse boost eftersom det finns både, relativt, många som spelar och spelen sköts om på ett bra sätt.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Hur gammal är du?
Är det för privat kan du väll maila?


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag är 27 och har väl spelat flipper till och från i kanske 17 år nu då. Jag började 'seriöst' när jag var ungefär 16 eller 17 i samband med att Terminator 2 kom ut. Man var ju lite chockad när man spelade det första gången. Dräggel, dräggel...

Sen har man ju haft, som alla andra, upp och ned gångar i flipper spelandet. Under mina år i Uppsala blev det som sagt inte så mycket. Bodde i London ett tag också och var så pank hela tiden att jag inte direkt hade råd att spela + att jag inte hittade några vettiga ställen och spela på. Många spel i riktigt dåligt skick där med.

Själv då? Ålder och hur länge har du spelat?


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Whoopsie Daisy... Sinnesslö är man ibland.
98 började du ju spela. :-o


Tags: