Frispel

sedan 2001

Hur installera protectors?

[crilla]

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Tjenare,
är på väg att installera invändiga protectors i mitt CFTBL, men har en fundering. Jag trodde de var gjorda för att passa in i existerande skruvhål, men så är det tydligen inte? Jag antar att det alltså är tänkt att göra två nya hål för enbart protectorn (se bild ? )


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Bara att skruva in nya skruv. Kolla bara så du inte tar för långa och gör dig olycklig. :-P

Har precis installerat protector i mitt MB. CftBL och SS står på tur för samma behandling...


[crilla]

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Så bra. Man blir ju lite nojjig som begynnande flippermekare och vill inte dra en massa hål i spelplanen (även om det är på undersidan) utan att vara 100% säker ;-)

Du råkar av en händelse inte köra med samma protectors http://www.mantisamusements.com/protector.htm ? Jag förutsätter att den ena är till snackbarhålet (på bilden i mitt första inlägg) och den andra till det fyrkantiga utskjutshålet rakt till vänster om snackbaren?


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Japp, en i varje hål. Oh, det där blev snuskigt. :-o

Fast det är inget utskjutarhål - KISS leder ju via underrampen till uppskjutaren till höger ovanför whirlpoolen.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
INK
Citera
KISS leder ju via underrampen till uppskjutaren...
Usch vad du skriver :-)
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


[crilla]

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Citera
Fast det är inget utskjutarhål - KISS leder ju via underrampen till uppskjutaren till höger ovanför whirlpoolen.


Stämmer. Jag lyckades villa bort mig själv där ett tag :-) Nu gäller det "bara" att laga lite skador (se annan tråd) innan protectorerna åker på...

Tack för hjälpen!


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Ska ge mig i kast med samma manöver nu... Dock hade jag fått för mig att den protectorn du satt i snackbaren var till K-I-S-S och vice versa - men jag ser att så inte kan vara fallet.

INK: Man kan inte skriva (eller prata) om CftBL och låta seriös. :-)
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


Tags: