Frispel

sedan 2001

Spiderman

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag tycker det ser helt okej ut. Speciellt kabinettet är ju snyggt. Spelplanen kanske inte direkt är vacker, men den har ju i alla fall någon sorts genomtänkt färgskala och så. Man får vara nöjd så länge det inte ser ut som Elvis :-D
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


en3my

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 400
    • Visa profil
  • Stad: Helsingborg
Glädjer mig att Kirsten Dunst och Tobey Maguire endast finns på slingshot-plasterna. Jo, tycker också de är fula - men jag är glad att de inte pryder hela transliten eller finns på spelplanen.

Håller med Sonar om att det gott kunde varit lite färre spindelmän för att hålla det lite mer stilrent.

Men annars tycker jag det ser bra ut och det viktigaste för min det är att spelet har bra flow och bra reglar. Det förstnämnda verkar Steve Ritchie ha fixat och att Lyman Sheats står för mjukvaran är lovande. Är det inte han som är mästaren bakom mjukvaran för Medieval Madness, Attack from Mars och Monster Bash?

Och ni som köpt POTC NIB - Finns den där fula "Tournament"-knappen med på alla spel eller det är tillval? Och kan man se elektroniken längs kanterna av DMD:n?
« Senast ändrad: maj 11, 2007, 18:19:54 av en3my »


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Pluppen för tournament-knappen har funnits där i ett antal år. åtminstone sedan T3, men även tidigare stern-spel har jag för mig har pluppen.

På dessa spel sitter även låsningen av LDB:n annorlunda

Fan va tacksam jag är att jag inte är lika kritisk som ni övriga när det gäller grafik på spel. Jag gillar de flesta av Sterns spel sedan början av 2000-talet.

Men då det gäller antalet spindelmän så måste jag nog hålla med. Det blev några för många.

Edit: åsså stavar man som en kratta:-)
« Senast ändrad: maj 11, 2007, 21:33:24 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne
jo pluppen finns på POTC. jag valde aldrig till den, den följde med ändå.

och ja man ser elektroniken. ser för jävligt ut med lysrörslyse som sipprar ut i springorna. jag satte en list insidan

edit: såg inte att dah hannn före
« Senast ändrad: maj 11, 2007, 22:25:09 av PAG »


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Citera
Blev lite besviken när jag fick se slingshots plasterna med dessa bilder på.


..ehh

Citera
Håller med Sonar - slingshot-plasterna är jäkligt fula, hemska, faktiskt.


Har det någon betydelse hur några plastbitar ser ut när man spelar flipper? Kanske har missat något;-)


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Citera
Och ni som köpt POTC NIB - Finns den där fula "Tournament"-knappen med på alla spel eller det är tillval? Och kan man se elektroniken längs kanterna av DMD:n?

Den hängde med spelet tror jag?Tror det är standard?Men på T3an så fanns det inget på mitt ex men det är inkopplat,DAH!Har du du knappen på ditt ex?Knappen är väl skitcool om man vill spela lite TM-tävlingar eller bump and win eller nått annat kul?


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
INKen är inte arg för att det kom ett Spindelspel?:-DHan är avundsjuk på att dom inte gjorde Hulken istället?;-):-D:-D:-D


DG

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 46
    • Visa profil
  • Stad: Skara
Nix, tournamentknappen är inte med från början, men det är klart man skaffar den, man vill ju ha ett komplett spel:-P


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Citera
Har det någon betydelse hur några plastbitar ser ut när man spelar flipper? Kanske har missat något


Inte när jag spelar, men för mig är flipper mer än bara ett spel. :-P


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Citera
INKen är inte arg för att det kom ett Spindelspel?Han är avundsjuk på att dom inte gjorde Hulken istället?


Nejdå, jag har ju redan ett Hulk. :-P


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Beträffande den rektangulära svarta "knappen" på lock down baren, så kan jag ge följande fakta. Detta eftersom jag själv köpte ett nytt PotC (som nu står i Stockholm).

Den JÄKLIGT fula knappen är ingen knapp, utan en helt meningslös plastbit som antagligen skall se ut som en knapp. Förutom att den är grymt ful, så "fastnar" man ibland på den - eller stöter emot med handen, så det gör f-n så ont - tro mig.

STERN kunde lika gärna satt dit en platt RUND plastbit för att täcka hålet i lock down baren, men istället sätter STERN denna "attrapp-plastbit". Ohhh, så irriterande!

Vad gäller "DotMatrixDisplayen", så är det inte längre en gasfylld display, utan ett flertal kvadratiska segment av lysdioder. Detta p.g.a. RoHS-lagen fr.o.m 1/7 2006.


Det är endast för Europeiska spel som denna display används. I Amerika, så används fortfarande den gasfyllda DMD:n.

Eftersom den nya display-typen är mindre i storlek, lyser lysrörslampan igenom OCH man ser displayens elektronikkort. Väldigt fult faktiskt. STERN hade enkelt kunna lösa det genom att sätta en utstansad "kartong-bit" bakom/runt den nya displayen.

EDIT:
Lade till bilden.
« Senast ändrad: maj 13, 2007, 19:55:46 av COCS »
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


en3my

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 400
    • Visa profil
  • Stad: Helsingborg
Tack för informationen Cocs!

Tycker att det är oerhört dåligt av Stern att inte kunna fixa något enkelt som täcker kanterna runt om DMD:n.

Tycker också att det är en korkad placering av tournament-knappen. Tanken är väl att den ska synas ordentligt, men det vore bättre om de monterat en rund knapp liknande de Superball-knappar som WMS / BLY använde sig av. De som är intresserade av turneringsspel hittar nog knappen i alla fall.

Hur är LED-displayen jämfört med sin gasfyllda motsvarighet? Hörde något om att den är mer ljusstark och att animationer kan se konstiga ut.


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Jag har pratat med Stern om LED displayerna och hur detta ser ut en gång tidigare. Men nu har jag skickat en ny mail vart jag ber killarna om å se närmare på problemet och ge mig en ordentlig feedback.

Vi får se vad dom säger...:-)

Ole


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Den nya typen av display lyser mkt starkare än den gamla.

Personligen tycker jag det ser trevligt ut och jag har inte tänkt på att animationer ser annorlunda ut.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Tags: