Frispel

sedan 2001

PAPA 10

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Ja, det är unlimited kvalentries. Du väljer 5 spel från en bank av 10 spel och sen jämförs dina placeringar med alla andra poäng på samma spel, även dina egna poäng från andra serier. Samma system som vi haft på SO, med den skillnaden att vi satt tak på max entries man får köpa av sportsliga skäl.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Lycka till allihopa och ta stora framgångar nu:-)Nån som mejlar lite resultat hur det går för er!PAL!


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
En något förvirrad postning från APB på StPb:

spelen i a-divisionen:
DH, JD 1500, SM TS TAF WW Whirlwind, FH CV och en till jag glömt, sen ska en bort.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Plus resultaten kommer med största sannolikhet postas regelbundet på www.papa.org precis som tidigare år.
« Senast ändrad: oktober 11, 2007, 10:41:10 av Svante »



mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Allt verkar slängas in på stocksidan om nån vill kolla hur det går!


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne
Ursäkta tjatet men nu har väl halva kvaltiden gått. JOE och PAL ligger t ex 18:e och 19:e. Och MCR delad tvåa. Tolv går till final.

PAL och JOE har bara kört ett par entries medan MCR bränt iväg minst sju.

Vad är taktiken nu hos PAL och JOE? Väntar de som i kvalet i Formel 1 till sista två minutrarna och hoppas bränna iväg ett fint kvalvarv eller?

Det kan förstås också vara så att de inte vill lägga en dagslön på en flippertävling...
« Senast ändrad: oktober 12, 2007, 23:43:42 av PAG »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Spelen är brutalsvåra i början av tävlingen med nya gummin och tokputsade, så dom blir så klart mer lättspelade när APB har skitat ner spelen genom att spela sjuttielva entries, så många bra kvalscorer kommer i regel sent i kvalet...


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tänk också på att man får snegla på raden längst ner på spelarsidan som berättar hur många voids den aktuella spelaren har. (man kan knuffa ner sig själv och därför kan man välja att voida en pågående entry om den är för dålig för att räcka till, men ändå har en del spelresultat där man kan knuffa ner sig själv)

Spelen verkar brutalsvåra. Kanske t.o.m. värre än förra året?

De stora rörelserna i ställningen brukar ske på lördagen, men även en del på söndagen (då främst kring slutspelsstrecket. Det jobbiga för oss som följer live härifrån Sverige är ju att kvalet är öppet till kl 02.00 lokal tid varje dygn, dvs kl 8.00 svensk tid. Så än är det lång tid kvar av fredagen. Och som sagt, en lång lördag. Många spelare väljer dessutom att lägga en del krut på Classics-tävlingarna (varför man nu vill göra det...).

Det brukar för övrigt alltid bli 16 spelare till slutspel i A (inte 12). Så snart antalet spelare i divisionen överstiger ett visst antal tror jag dom ökar till 16.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Bowen har gjort en riktigt fin kval-entry, 100M av Sharp-bröderna på dubbel NGG, APB kvalade inte in i classics (ingen annan svensk heller) som vanns av Rick Prince. Av svenskarna så ligger MCR klart bäst till, han var inte jättenöjd med sin bästa entry, men den kan nog räcka ändå, även om till exempel Lyman inte verkar ha börjat kvala än.

I lagtävlingen (USA vs Europa) så postade MCR:

 Då får vi ladda om för matchen Europa-USA som drar igång om några timmar.

Usa mönstrar:
Keith Elwin
Lyman Sheats
Josh Sharpe
Ethan Blonder
Bowen Kerins
Trent Augenstein
Neil Shatz
Jim Belsito

Europa har:
Magnus Rostö
Patrik Bodin
Mats Runsten
Per Holknekt
Jorian Engelbrektsson
Paul Jongma
Mark Vandergugten
och vinnaren av Jochen Ludwig (Tyskland) och Michael Trepp (Schweiz) som lirar en tresettare.

Ur en bank av 18 spel har Europa valt TZ och SS till singlarna (fråga mig inte varför SS kom med) och jänkarna valde T3 och lite otippat South Park.

Alltså, idag liras singlarna enligt komplicerade Pinbrawlregler och imorgon dubblarna.

Sen postade PAL:
 Efter åtta spel var på T3 vann USA med 10m. Efter åtta spel var på SS vann USA med 5m. USA vann även TZ . Joe hämtade med marginellt bistånd av mig hem USA:s trehundramiljoniga ledning på SP så där vann Europa.

Vi har en teoretisk chans att klippa segern i dubblarna imorgon, men då måste vi vinna typ allt.

Sen postade logix :-D
 Rättelse!

Vi fick just höra att amerikanarna räknade om T3-poängen då det visade sig att Bowen hade "fuskat" genom att göra en death save. Ist vann MCR den matchen och Europa fick 10 poäng plus lite växel.

Så-matchen lever inför dubblarna!!

(Not: Ingen av oss såg riktigt vad Bowen egntligen gjorde då vi stod en bit ifrån. Det såg ut som han slidesavade, men det var alltså en deathsave.)


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Vi torskade lik förbannat efter dubblarna. Elwin och Shatz klippte in 2.2B på Congo efter 180M på de två första kulorna, men i övrigt var det någorlunda jämnt. Jag och Magnus spöade Trent och Belsito med 20k på NGG.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu börjar finalerna. Jag ska röka. Sen ska jag titta. Jag tar med mig datorn, och försöker skicka in lite rapporter på STPB.
« Senast ändrad: oktober 14, 2007, 22:43:50 av Pal »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Jättestort grattis till JOE till den tunga titeln världsmästare:-DStort tack till PAL som kommenterat läget på stockholmsidan hela natten,Bra jobbat på er alla:-D


PRO

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 41
    • Visa profil
  • Stad: Tyresö
Grymt bra kommentarer av PAL som höll oss vakna halva natten. Tack!
Grattis Jorian!


Tags: