Frispel

sedan 2001

Visst luktar det "gott" om gamla flipper :-)

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag kan meddela att det inte luktade koskit i spellokalen som inte kan betecknas som en lada.
Och jäkligt många spel fanns det där inkl många classics staplade bl a i ett pallställ och mitt i lokalen.
Trevlig tävling var det förutom fuskande tyskar i lagtävlingen.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
"inte kan betecknas som en lada"
Döh, det ÄR ju en lada, eller rättare sagt ett före detta kycklingsuppfödningshus.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Den ser definitivt inte ut som en lada och f ö så föder man inte upp kyckling l lador (hö och halm m.m.) eller ladugårdar (kor, grisar m.m.) utan i anläggningar för fjäderfä-uppfödning (kommer inte ihåg vad de kallas).

Men om de har haft fjäderfän där, så har de gjort en djäkla bra rengöring efter de små liven, då det inte luktar det minsta, utom från Dirk förstås. :-)
« Senast ändrad: april 22, 2010, 01:43:41 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Kallan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 12
    • Visa profil
  • Stad: surte
Nu går jag lite från ämnet men jag undrar verkligen hur man gör när man fuskar i flipper? (Som ex. tyskarna.) Förutsatt att spelet är låst och att man inte startar nya spelomgångar har jag inte lyckats komma på hur man skulle kunna tillskansa sig mer poäng?


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Citera
Nu går jag lite från ämnet men jag undrar verkligen hur man gör när man fuskar i flipper? (Som ex. tyskarna.)


Som off topic-svar på din off topic-fråga så kan det fuskas på lite olika vis.
Mad Max fuskade i PAPA-kvalet genom att starta om spel när han trodde att ingen såg.
Det räknas i princip som fusk att spela vidare under multiboll om en boll har fastnat (beneficial malfunction).

Tyskhistorien i korthet gick ut på att vi ville få kompensation för en kickback som inte reggade (eller, den kickade för löst tre gånger och sedan rann bollen). Enligt t ex PAPA- och Stockholm Open-regler skulle detta sannolikt kompenseras. Tyskarna bestred detta genom att påstå att de hade råkat ut för precis samma sak (alltså argumentet: lika för alla=ingen kompensation), vilket enligt Danne och Jorian (som var de två som spelade mot tyskarna) var ren och skär lögn.



Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Det ska väl för bövelen inte spela nån roll om dom råkat ut för det eller inte. Det är väl upp till respektive spelare/lag att känna till reglerna och agera efter det när händelsen sker och inte komma och gnälla efteråt.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Nåja, man kan iallafall konstatera att gamla flipperspelare som DAH luktar tämligen illa :-D


ellroy

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 228
    • Visa profil
  • Stad: Rävlanda
 "I love the smell of Gottlieb in the morning..."

När jag öppnar luckan på mitt spel så luktar det underbart. :)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Med en mage som Svantes så blir det direkt en allvarlig sanitär olägenhet när han lägger en rökare.
Det skulle klart definieras som fusk om det skedde under en tävling, för att sätta motspelarna ur spel.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: