Frispel

sedan 2001

Display på TZ

HasseC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 283
    • Visa profil
  • Stad: Nyköping
Jag har ingen knocker på mitt TZ. Eller?
Var sitter den i så fall. Jag är lite besviken.

/Hasse


Windman

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Den sitter längst upp till vänster i backboxen. Den kickar uppåt mot "ramen" av backboxen.


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Torbjörn M:

Visst var det den inställningen som fick knacken att lugna sig. Tyvärr blev baksidan av det hela att spelet delar ut ett frispel istället för en extraboll när replay värdet nås, men det får man väl leva med gissar jag..  ;-)
Tack för hjälpen!


Heffaklumpen

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 204
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Zzimba - men det är ju det Replay skall göra... dela ut ett frispel.
Replay = frispel :-)


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Heffa:

Jo, förvisso... sålänge du inte kan bestämma hur ett replay award defineras. Egentligen skulle det kunna kallas bara award. Om det sedan är en "ticket" för en öl, en extraboll eller ett frispel spelar ju mindre roll. Kanske skall jag försöka få TZ att dela ut en pilsner istället?  :-D


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Mja, det är ju inte roligt att jämföra high scores med andra när spelet skickar in en extra kula vid replay. Och Replay är ju just replay - en Special däremot tycker jag kan vara en extra kula. Men det är ju bara min (och Heffas) åsikt. :-)


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Bra kommentar....

Visst skall high scores jämföras på lika villkor. Kanske finns det en guide hur spelet skall vara konfigurerat för övrigt, antal extrabollar, % för extraboll, vilken setting som används och övrig konfiguration???
Skulle vara kul att jämföra.

Det var inte detta som min tidigare kommentar handlade om riktigt. Du KAN sätta reply = extraboll det är ok. Du KAN sätta reply = frispel. också OK.  Vad jag däremot inte förstår är vad tanken med att ha ljudlös extraboll endast i det ena fallet. Borde finnas en möjlighet att undvika alla knack överhuvudtaget rent mjukvarumässigt istället för att disabla knackern mekaniskt.. Så mycket annan inställning som kan sättas till etta eller nolla i mjukvaran, så borde det finnas.
:-)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Jag har alltid mina spel inställda på Factory Setting (medium alltså).

Sedan är ju knacken ett måste på alla spel som inte står i lägenhet. :-P


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Spännande om ALLA har samma som rapporterar High Score.  ????


Tags: display STTNG