Frispel

sedan 2001

Skicka vinyler med posten

Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Någon som har ett tips på ett bra paket att använda och var man kan köpa det om man ska skicka 12"-vinyler med posten?


johan184

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Stad: mölndal
protected
 som är belägna i tyskand är väldigt stora i europa, säljer även plastficker, både vanliga och förslutningsbara. men har du bråttom är det kanske inte rätt alternativ, tror försäljare i sverige är ganska få om det änns finns några.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
På det glada åttiotalet när man samlade U2 plattor har jag för mig att man bara klippte till en rejält tilltagen kartongskiva. sen vek man den på mitten stoppade imellan skivan tejpade runt kanterna och sedan var det bara att adressera och frankera.
PS om det är någon som är intresserad av U2 plattor så finns de kvar.DS
Play a real game, play pinball


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Hej Tobbe!

Hej.
Jag håller mig till ämnet, men frångår frågan! ;-)

För guds skull!...behåll dina vinyler, om det inte enbart är för att dom ger dig MASSOR med kosing pga att dom är väldigt sällsynta, men så dåliga att du aldrig mer vill lyssna på dom.

Själv har jag sålt några rariteter som jag inte lyssnar på, men det misstag jag gjorde på 80-talet att sälja av mycket för att köpa densamma på cd, har jag bittert fått ångra och kämpa för att få tillbaka.

Nåväl...dom skivor jag sålde skickade jag i dubbelvikt kartongpapp som jag tejpade runt om.

Jag har en skiva kvar att sälja som jag hittade idag när jag gick igenom det sista i min samling: Motörhead (dubbel-samling, aldrig spelad)inslagen i ett konvolut helt i läder med silvertryck på framsidan.:-)

(Går iväg på tradera senare under kvällen.)
edit: det blev e-bay, så jag inte lurar något motörheadfan ;-)

/Stefan
« Senast ändrad: mars 23, 2006, 21:10:28 av Pinballark »


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge

johan184

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Stad: mölndal
är det stark kartong så går det väl an kanske, men bara det inte e klent, e ju det värsta som finns när kanterna viker sig, dubbel dubbel kartong annars borde ju vara kanon, ett lager åt varsitt håll...

För någon månad sen köpte jag en skiva för tusenlappen från en i italien, ett vadderat kyvert kom det i, hade som tur va klarat sig, men det kändes ju sådär att få det


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Tack för svaren. Till slut så lade jag varje skiva i varsin plastsleeve, som tejpades fast ordentligt på en något större kartongskiva. Kartongskivorna lades i en wellpapplåda med en massa Metro som utfyllnad så att skivorna skulle ligga stilla.
Tejpade sedan igen lådan rejält med packtejp, så den borde överleva utan problem.
Har dock inte hört något från mottagarna än.

Pinballark: Visst vill jag gärna behålla min Depeche-samling på 126 vinyler men pengar till hemmabion lockar mer (1800:- för 6 st skivor där en 12" Personal Jesus gick för 900:- bara den är helt OK!) :-)


johan184

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Stad: mölndal
trdde depeche samlare var utdöda numera, hehe.vad va det för någon 12" som du fick 900 för?


Du har inga bootar annars? vinyl då


ozric

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 167
    • Visa profil
  • Stad: örebro
Torbjörn, för höge farao,

behåll Depeche samlingen. Bara ett word of advice så att säga!

Trevlig helg alla.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Tolvan var en Personal Jesus på blå vinyl, australisk utgåva innehållandes de flesta PJ-mixarna. Gav troligen inte mer än en hundring för den när jag köpte den på 90-talet!

johan184: jag mailar dig min skivlista ikväll.


JoshuaTree

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
ALF, lyssna inte på pinballark! Gör ett annat U2 fan glad genom att skicka en lisa på vad du har för grjerer istället!

Nu har jag ju registrerat mej i ett flipperforum bara för att fråga så nu får väl du ställa upp för mej;-)

All of this... all of this can be mine
Just give me what I want and no one gets hurt!


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Ha lite tålamod JT skall försöka sätta ihop en lista. Har väl tänkt göra det i typ tio år men det är ju lite svårt att skiljas ifrån mina gamla älsklingar.

Det skall finnas två War bild Lp som jag har för mig var riktigt svåra och få tag på den ena helt ospelad. En tre spårig unforgettable fire 12" med samma tre spår på bägge sidor mkt rare. några dubbel singlar några japan press div 7" och 12".

Skall som sagt försöka fixa en lista.

Anders
Play a real game, play pinball


JoshuaTree

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 2
    • Visa profil
  • Stad: Laholm
War skivan är inte värd speciellt mycket vtror jag. Men UF skivan kan vara. Vet inget om den faktiskt, men det låter ju fint. Pilla du på din lista :-D


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Att man nu i +40 år säljer av sin skivsamling är väl ganska vanligt...även om inte alla "mognat" (sorgligt) och gör det.

Men att man accelererar och köper skivor som man kanske skulle gjort i åldern av +20 år väl märkligt...(eller hur Danne och ni andra i samma sköna ålder :-) )

Köpte för ca 2 månader sen en skiva på nätet för 950 pix!
En kunglig vinyl-LP.
Opeth "damnation" ospelad och helt inplastad.
Har den givetvis även på cd, för vanlig avlyssning.
Knäppt att köpa något som man inte använder, jag vet...
Förr köpte man tavlor för invenstering, idag kanske man satsar mer på det udda som själv ligger en närmst om det bultande.

För mig lika mycket värt som ett Pat Lawlor/Youssi bakglas original!

Skulle aldrig få för mig att göra något liknande med något annat, men just denna skiva betyder sjukt mycket för mig...samlare javisst...:-)

Så vissa udda utgåvor har jag full förståelse för att dom går för höga summor.


/Stefan


Tags: