Frispel

sedan 2001

Gummi TZ

Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Hej!

Är det någon som vet vad en komplett uppsättning gummin till TZ kan kosta. Går det att köpa alla i en sats???

/S


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Lessen Zzimba, men det görs inte gummin till TZ längre. Bara att hiva ut eländet tyvärr.

Men innan du slänger nåt kan det vara på sin plats att kolla om dom har nåt här.

Man vet ju aldrig liksom. ;-)



Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Hej !

Tack för goda råd.... Nu gäller det bara att hitta ett spel som är i bra skick också.  ;-)
/S


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Är det någon skillnad på det svarta och det vita setet?? Gissar att det vita är standrad????
MVH
S


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
sök i forumet ang skillnader i egenskaper mellan gummifärger, men ett snabbt svar är vita är lite studsigare än svarta, slits snabbare samt blir lättare smutsiga (!).


Zzimba

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 190
    • Visa profil
  • Stad: Lerum
Hej!
Tack JMX!

Så du menar att det kan vara idé att ha de röda på flipprarna och de svarta i övrigt på spelet för att få ett spel med mer behaglig gång???

/S
« Senast ändrad: januari 29, 2007, 02:25:18 av Zzimba »


JMX

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Norrköping
Röda flippergummin ska vara studsigare än svarta och borde således ge en mindre behaglig gång än svarta. Med reservation för att behaglig kan vara ett ganska subjektivt begrepp.

Färger på gummin verkar vara en mindre vetenskap, så mitt tips är att söka på "gummin" i forumet och läsa det ganska omfattande materialet som finns. :-)


Windman

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 334
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Det finns många duktiga här på flippersällskapet. Somliga vill ha färgat, andra svarta... så inget är väl egentligen rätt eller fel.
Jag böt nyligen från svarta till röda, och visst är det lite mer studs nu.

Färgade gummin ser dock mycket bättre ut tycker jag. Men som sagt, då gäller det att hålla spelet rent oxå :)


Tags: