Frispel

sedan 2001

Family Guy

JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Nja jag råkade flytta hela spelet en bra bit i sidled några gånger och det varnade inte ens. Så om det fanns en tilt på FG så var den väldigt liberal.


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Är det lika bra som jänkarna påstår? Eller är det bara Pat lojala :)?


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
Det ÄR så bra :-D,OM man har stor humor å lätt till skratt.Helt klart så är spelet jävligt roligt å snabbt.
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Snart står det ett FG i spelrummet :)
Sopranos fick tyvärr lämna plats...

Men jag hoppas jag gjorde ett bra utbyte :)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Matchen är nog mycket jämn de spelen emellan.

Jag är klart förtjust i Sopranos, men samtidigt så tycker jag att FG är ett så jägarns trevligt spel (att nöta på).
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Nu blir jag lite undrande...

Är det skillnad på att:

- Spela (på vanligt sätt)
och
- DAH-uttryck "att nöta på"

???
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Tro mig Cocs, det vill du inte veta...


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Ska packa upp ett FG nu om en stund.

Muwhahaha! ;)


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Nu är spelet uppe och provspelat. Vet inte om jag spelade bra, eller om det var ganska enkelt. Långa bolltider.

Skönt flow, tok roliga modes. Inte tjuvläst något om reglerna utan vill upptäcka dem lite allt eftersom, men det verkar finnas massor att göra. Sitter en gammal rom i, så en uppdatering bör väl göras.

Drog igång Fart multiboll och stewie multiboll. Stewie multiboll var sjukt rolig. Även mini-playfieldet var bättre än väntat.

Lite tidigt att säga hur bra det är, men hittils är jag överväldigad :)

EDIT: Kan väl efter en längre stund skriva att FG känns som sterns bästa spel hittils. Jag har inte testat Spiderman ännu på påpekas. Komiken i spelet är klart den bästa jag upplevt i ett flipper, det har mkt bra flow, många bra skott. Även om jag tycker att death-target gör det lite enkelt ibland. Spelet borde funka bra utställt även för folk som inte spelar mkt flipper i normalla fall. Som  hemmaspel får man nog ställa in det lite svårare än factory settings dock (Iofs satte jag extra boll på poäng, något man nog inte behöver göra)
« Senast ändrad: augusti 14, 2007, 21:18:07 av Marthin »


en3my

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 400
    • Visa profil
  • Stad: Helsingborg
Grattis till ett bra spel! Stern har verkligen lyckats med många av sina spel på senare år!

Du får väl spela dig trött på FG och jag på SM, sen får vi göra ett byte! :-)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Med flera FGY:s som dyker upp i vårat land så skulle det vara kul att höra mer om vad folk tycker. Flippergubben har ju bl.a. ställt upp ett på Kåren i Sthlm.


Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille
Jag har spelat lite. (typ en kväll)

Måste säga att det var länge sedan jag skrattade så mycket åte ett flipperspel. Har man bara rätt (läs barnslig) humor så kan man inte låta bli o garva...
Utöver detta så är spelet i sig riktigt kul! Mycket att göra, ett par olika multibollar, och Stewie-flippret fungerade över förväntan (utöver det faktum att vissa tavlor krävde en fullständig kalasträff för att registrera). Reglerna är hyfsat djupa. Det lilla wizardmodet kan ju en normalgod spelare starta (även om det verkar lite knivigt att klara), men det stora lär jag själv aldrig komma i närheten av..

Hyfsat långa bolltider även för en spelare som jag, som är långt ifrån en stor talang inom denna sport.

Flipprarna känns riktigt sköna, ljudet är bra. Sidearten skall man ju inte granska för nära, men vad gör det? Spelet är ju riktigt, riktigt kul att spela!!


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jesper: Det lilla wizardmodet antar jag är det man får efter att ha lirat alla modes, men vad är det stora? Hur kommer man dit?


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
De där Stewie-flipper-targetsen kan bli en källa till problem. Sensorerna består tydligen av påklistrade trådtöjningsgivare som känns i klenaste laget.
Har inte forskat nämnvärt i ämnet men jag har iaf inte hittat nåt sätt att trimma switcharna. Sen har jag inte sett om själva miniplayfielden är lätt att ta lös, det jag hittills noterat är att det verkar lite lurigt...

Förvånansvärt nog har det inte dykt upp nåt case på RGP heller.
« Senast ändrad: augusti 31, 2007, 17:16:33 av Purre »


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Annars är det ett bra spel kan jag tycka.
Uppskattas väldigt mycket av de som spelar flipper på kåren iaf, just nu det spel som drar in mest stålar där... Antagligen beroende på att rätt målgrupp befinner sig där.


Tags: