Frispel

sedan 2001

Family Guy

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Citera
Skummade igenom recensionen på pinball news och är lite kluven till vad jag tycker om detta spel.


Själv fattar jag inte hur man kan tycka nånting alls innan man har spelat det själv.

Man kan ha synpunkter på tema & utseende på spelet, men utöver det så...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Så länge man inte har spelat spelet och på så sätt bildat sig en uppfattning så ska man inte tycka för mycket om spelet som helhet, men som du säger så kan man tycka om tema och utseende.

Tycker väl att family guy är ett ok tv program,men inget jag följer slaviskt. Det borde vara rätt så tacksamt tema att göra ett spel på.

Vad gäller utseendet så börjar jag bli lite trött på Sterns "look". Jag syftar på val av färger och överlag hur grafiken ser ut.

Jag tror det är läge för mig att starta en ny tråd om det, för det har nog inte här att göra :-)

Vore skoj om man fick tillfälle att spela det någon gång.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Enligt postningar på R.G.P ska Stern ha börjat skeppa spelet nu i veckan och det ska redan finnas utställt. Få se som sagt om nån tar in det i Sverige...


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne
Här är en 12 min lång, välgjord, film av en rätt rolig jänkare som packar upp sitt NIB-FG och går igenom lite regler här
« Senast ändrad: maj 09, 2007, 13:18:20 av PAG »


jontahontas

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Jag lirade kanske 60-70 spel på Family Guy när jag va nere i Berlin för typ en månad sen. Helt sjukt var det. På en Random Hårdrocksbar i östberlin hade dom Medival Madness, Lord of the Rings och ja, Family Guy. Alla spelen i grymt bra skick! Ännu sjukare va at INGEN spelade på dom. Förutom jag å mina kompisar då som säkert brände 80 euro var. (då kostade ett spel 50 cent).

Hur som helst, trots rejäl fylla anser jag att Family Guy var riktigt jävla kalasroligt! Snällt som satan var det dock. Sköt man ner ett par pinnar (som va svinlätt) så höjdes det upp en stor cylinder mellan flipprarna. Skotten va alla relativt lätta att sätta och uppdragen var roliga.

Jag åker ner igen å spelar snart.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Är det nån som köpt ett FG i Sweden?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ställ samma fråga om 4-5 månader.:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Första spelet i Sverige då?Har du köpt det själv eller har du lyckas lura med dej Svantemannen eller nån annan av gänget där uppe?Om Svante är med så är ju frågan hur lyckades du? :-D


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Håhåhå, så frågvis man kan vara då.:-)
Alla hemligheter kommer ut då Pandoras box öppnas, eller är det Sterns box?
:-D:-D
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ur Pandoras ask strömmade sjukdomar, olyckor, elände och misär. Precis det innehåll man förväntar sig i en låda tillhörande Dan Hagman.
:-)


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Då får man väl säga grattis då till en tidig julklapp:-D


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Efter några omgångar på FG så slog det mig att det verkar vara utformat för att inte gå sönder så ofta. Förutom flipprar, slingshot, bumprar och droptargets, så var väl Stewie den enda rörliga delen på spelplanen, och den figuren fyller ju ingen större praktisk funktion, om det nu inte är så att den slår till någon switch som sätter igång miniflippret. Således torde det väl vara färre saker som kan börja krångla (typ luckor, höj och sänkbara prylar och annat som fastnar och går sönder.)

I övrigt var det ett riktigt ball spel. Miniflippret var riktigt ball, och gick ju att sikta på. Ska jag klaga på något var det väl ljudet som kändes lite burkigt, framför allt speech:en. (Kan ju varit tjugo andra spel som störde ljudbilden i och för sig...)
Sedan hade man ju gärna haft en mikrodisplay på miniflippret så att man kunnat köra ett pyttevideomode...

"Death" droptargeten har ju en rätt så trevlig placering för oss som siktar lite sämre. Missar man Chris eller rampen på rätt håll, så träffar man ju förmodligen den och får upp pucken mellan flipprarna...

Ser fram emot den dagen då någon samlare i Alingsåsbunkern får för sig att det är ett riktigt kul och bra spel, och köper in den. Kanske kan lämna in två FT som delbetalning...:-D
Lyckan är en tänd modelampa.


rockywuff

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 180
    • Visa profil
  • Stad: Haninge
Något som slog mig var de extremt långa bolltiderna, särskilt under multiboll. Vet inte om spelet på PMO var extremt snällt inställt, men pucken var ju uppe i uppskattningsvis 20-30 sekunder efter varje träff på Death-targeten, och kom alltid upp i början av multiboll.. Med Add-a-ball kunde man hålla igång multibollar nästan hur länge som helst.

Miniflippret var skoj, fast med rätt mycket kulor i luften. Förstår varför det är en plastkrage runt om som når hela vägen upp till glaset. :) Och Stewie Multiball var nog det mest kaotiska jag varit med om i ett spel sen powerball mania..


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Ole packade väl upp splitters nya FG å Spindeln och dom var orginalinställda från fabriken,OLE å hans crew gick å käkade så han glömde hänga in tilten,Alla var som hökar på dom nya spelena å sen var det ingen som kom intill å mekade med dom nya spelena:-DDärav lättspelat:-)Var skitkul å testa både FG å Spindeln iallafall:-D


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
FG hade väl tilt-lodet kvar, däremot så plockade jag bort lodet på Spiderman p g a justeringsproblem.

Ett annat spel som jag skulle ha behövt göra det på var Centaur:-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: