Frispel

sedan 2001

Family Guy

Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tror det har att göra med att någon avslöjade var potc fanns under testperioden alternativt postade bilder på det.

Länk

Citera
I had a discussion last night about this with someone who knows a bit
(but not everything) that goes on inside Stern.

According to him, Stern will not put games on test anymore for these
reasons:

1. No matter where they put one, RGP will find it.

2. There are a number of people in RGP who don't understand what BETA
software means and will post negative comments on RGP.

3. Operators come to RGP and read all the "I hate it" posts and do not
buy cause they feel they can not sell into the home market.


Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Det känns som att man verkligen måste gilla Family Guy om man ska fästa sig vid det här spelet. Ärligt talat tycker jag det ser ut som skit. Bara en sån sak som hur uselt ritade Family Guy karaktärerna är ger mig rysningar hur detta spel kommer att gå. Det känns absolut inte värt 40 laxar som återförsäljarna kommer vilja ha för det. USCH!!! är min kommentar!


SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Ja man får hoppas att Archibalds inlägg ovan var ett litet skämt på det sponk postade. Personligen kommer jag aldrig dömma ut ett flipper före jag spelat det.


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag tycker det ser bra ut, och kul. Fast det behöver ju inte betyda att det spelmässigt lever upp till vad man ser.
Jag har sett den där tv-serien ett par gånger i kanske sammanlagt högst två minuter och tyckte den verkade skittrist, spelet gör nästan att jag blir lite intresserad av serien... :)


Andreas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: nacka
Jag tycker nog att spelplanen ser fin ut, både i upplägg och färgschema, och är ganska nyfiken på att få spela det. Captive ball-skott från övre vänster(!) flipper känns nog rätt bra när jackpoten är tänd. Huruvida det lilla "flippret i flippret" är nån hit återstår väl att se, och rent flowmässigt ska det ju tydligen vara bättre än POTC. Bara hoppas att regelhäftet är väl genomarbetat. Serien är faktiskt grymt kul, lite som Simpsons (förstås) fast råare och modernare.
« Senast ändrad: januari 15, 2007, 19:59:00 av Andreas »


BUD

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1412
    • Visa profil
    • Hulabeck Mediabyrå
  • Stad: Göteborg
Är jag den enda som gillar FG (och även American Dad)?
Ska bli kul om man får en chans att testa det, men jag måste hålla med om att miniflippret verkar lite skumt (men så sas väl kanske om övre spelplaner på IJ och TS också).
Och Sterns plexiglasinpackning ser ju inte direkt jättevacker ut...
Lyckan är en tänd modelampa.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Om ett spel är bra så skiter jag faktiskt fullständigt i vad temat är. Vissa teman låter ju jättetunga och blir bara skräp ändå i slutändan (typ alla Star Wars flipper). Andra licenser undrar man hur i helsike dom tänkt när dom köpt dom, men leder till bra spel ändå (Congo till exempel). Så jag tar alla gånger ett spel med obskyrt tema som rockar över ett spel med grymt tema som är uruselt.

Positivt: skönt att se ett spel från Pat Lawlor som inte bara är den 100de inkarnationen av whirlwind.
Färgglatt och har fångat temat på ett grymt bra sätt. Skulle se bra ut bredvid Simpsons...hm :-P

Negativt: Kan Lawlor leverera? Han har ju inte direkt imponerat de sista 10 åren om man säger som så...


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Det kan också bli så att den blinda hönan hittar ett korn
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform



Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Gillar vänster outlane: "Not Special"!
Vad innebär det? :-)


mdungan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 320
  • le för helvete
    • Visa profil
  • Stad: Boxholm
min chef har ett bra motto "den som vet fakta behöver inte prata så mycket" fler borde leva efter det :-D

hmm sa jag att Pat är favoriten ;)
Mmm... jag är elak och grinig ---> le för helvete.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Här lite helt ostrukturerade tankar!

Jag tycker nog det ser ganska skoj ut, men det mesta hänger förstås på reglerna.
I likhet med Svante bryr jag mig heller inte om vilket tema spelet har (jag gillar nog egentligen helt påhittade spel mer än licenser), och inte det minsta om huruvida färgtrycket på slingshotsen är bra eller inte. Något som tycks oroa folk på RGP.

Har jag förstått rätt verkar Evil Monkeyloopen (under miniflippret) mynna ut vid vänster överflipper, vilket kanske kan ge lite sköna Shadow-vibbar?
Och höger loop hamnar väl också på den flippern vilket kanske kan bädda för ett slags Picardmanövrar?
Det vore kul!

Däremot går kulan inte runt från vänster (Chris)till höger (Lois) om jag fattat rätt, eller?!

Jag hoppas att de tre standupsen (xxx) inte blir för viktiga, eftersom de ligger i sådan avig vinkel att det verkar som man måste slumpbumpra in dem.

Öppnare och mindre trång spelplan än PotC vilket bara kan vara positivt.

Och så verkar man bli belönad för att stå och tugga ramp (poäng och senare extraboll) vilket jag tycker är bra eftersom jag gillar att skjuta samma skott om och om igen. :)
Frågan är dock om man kan lägga över bollen från vänster till höger? Rampen ser bara ut att gå att plocka med höger flipper.

Verkar klokt att miniflippret/övervåningen går på tid så det kanske inte blir en bromskloss a la Royal Rumble eller WPT.

Plus också för att det finns en spinner! Hoppas den är väloljad och snurrar snabbt och mycket, och att den ger poäng och inte bara är till för att tända modes.

Men, eftersom ingen utställare i Sverige lär ta in spelet får man väl aldrig svar på dessa frågor. :(
« Senast ändrad: januari 18, 2007, 11:11:53 av MCR »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Citera
Däremot går kulan inte runt från vänster (Chris)till höger (Lois) om jag fattat rätt, eller?!

Nä, Chris-loopen slutar med en platta, vilket syns på den här bilden.



Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det har ju dykt upp en video nu också.

Ser ju ut att vara rätt snabbt i alla fall, men det kanske mest beror på att det är nytt.
Verkar vara en hel del "okontrollerade" skott.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Svante: På den bilden ser man ju bra ja. Lite som H i Doctor WHo då kanske. Ett skott man kan mata överflippern med.

Förresten kom jag på att jag ofta gillar skott som det längst ut till vänster (Meg), sådana som KISS på CftBL ungefär. Det är något med vinkeln jag tycker är roligt tror jag.
« Senast ändrad: januari 18, 2007, 11:56:54 av MCR »


Tags: