Frispel

sedan 2001

Någon som spelat Homeworld ?

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Som vanligt när julen närmar sig, så gottar man sig åt många lediga dagar.
Spela flipper gör man ju jämt...då man har möjligheten och någon timme till förfogande.

Men att ladda in ett spel i datorn för att försöka slutföra är inget man gör så där på en halv dag.

Förra julhelgen satt jag med Popolous III, vilket jag mot slutet gav upp, men nu i år har jag återigen försökt att klara mig igenom "Homeworld".

Ett helt underbart RTS-spel i rymdmiljö med den mest fantastiska grafik som skådats...för att inte tala om det stämningsfulla soundtracket!

Hur som helst så är det ruskigt svårt att klara av, och att en nivå (16 st totalt) tar MÅNGA timmar är inget ovanligt.

När spelet kom 1999(?) blev det nästan religion kring detta spel...så udda och så extremt snyggt att många blev totalfrälsta!
När jag nu dagen innan julafton återigen installerade spelet, blev jag mäkta imponerad över att grafiken fortfarande slår allt jag tidigare sett.
Även online-rymdsimulatorn Eve!

Jag köpte det direkt når det släpptes, men pga svårighetesgraden har jag aldrig tagit mig igenom...nu försöker jag igen :-)

Jag kommer ihåg att det underbara TV-programmet "Cyber" hade en special om just detta spel, just för att det var så nyskapande för RTS.

Är det någon annan som fastnat för detta spel?

/Stefan
« Senast ändrad: december 31, 2006, 01:47:48 av Pinballark »


SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Du vet att det finns en uppföljare också va? Så då har du mera Homeworld att se fram imot :)


SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Det finns även detta spel nu:

http://www.swordofthestars.com/
« Senast ändrad: januari 12, 2007, 09:32:12 av SEALen »


Tags: