Frispel

sedan 2001

Monster Bash Bracket Reinforcement

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej & Gott Nytt År!

Nu har jag mätt nivåskillnaden MYCKET noggrannt. Jag använde en 25 cm lång Hultafors vinkelhake :-)

Den vänstra delen av Drac-rännan (mot hålet) uppvisar ingen nivåskillnad alls.

Den mittre delen som går upp i rampen kan jag inte heller konstatera ngn "mätbar/synbar" nivåskillnad, men det är lite knepigt att mäta eftersom ramp-blecket är så nära själva rännan. Där finns i varje fall inget slitage.

Den högra delen av rännan som går upp i högerloppen, uppvisar en liten nivåskillnad. För att kunna mäta skillnaden korrekt, stack jag vinkelhaken uppifrån och baklänges ner genom "gaten" så att den tittade fram ungefär mot Draculas kista. Då kunde jag shimsa upp nivåskillnanden och sedan mäta shimsen.

Resultatet blev att den nedre delen av spelplanen, ligger 0,55 mm lägre i nivå än delen som går upp i högerloopen. Ingen stor skillnad alltså. Det är väl därför jag inget slitage har.

AGW
I vilket fall köper jag gärna din fix bar. Jag mailar din hotmail med adress, så kan du maila tebax kontonr för pengarna. Tack!

COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
09/10/1998 står det på mitt och jag tycker det diffar jävligt mycket på mitt ex. och det har blivigt slitet i drac rännan


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
10/19/1998 har jag på mitt MB. Alltså dagssyskon med Olas. :-D

Så alla svenska spel verkar vara tidiga.

"On some of the Monster Bash games produced before December 15, 1998, we have seen that the playfield by the slot where the Dracula slides, may drop or appear warped. If the ball bounces when shot up the right ramp or right lane, install bracket 01-15202 per instructions attached."


AGW

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 97
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Har installerat bracketen på min egna maskin nu. Man inser inte förrän efteråt hur helvetes dåligt det är utan. Yttre högra loopen löper på så jävla fint med bracketen och den nåtte jag knappt innan. Och jag skruvade bara fast bracketen i det två skruvarna som redan sitter där. Drog inte så hårt heller. Lämnade dock brickan kvar mellan planen och bracketen på den låga sidan.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Trevligt att du gillade din bracket. :-D

Men då var inte din lika "warpad" som min var - hade du tugg i bakre delen av skåran?

Då väntar vi på d0nutZ resultat?


AGW

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 97
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag vet inte riktigt vad du menar med tugg. Men lite avrundad är ju bakkanten. Det var helt omöjligt att pricka yttre loopen innan iaf. Man kunde få kulan att gå upp där om man var riktigt skicklig, men då hoppade kulan över ena switchen så att man inte fick någon träff iaf.


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
sådär nu har jag installerat min också. måste säga att jag är jävligt nöjd med resultat. innan reggades bara hälften av alla när man satte wolfman på höger sidan men nu reggas alla + att det är mycket enklare att sätta höger rampen.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Då var det väl trevligt att jag tog tag i problemet? :-D

Startar nytt inlägg om nästa del i MB-fixandet nu.


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
jävligt bra att du gjorde det. scoophålet måste jag ju oxå fixa ;) men det har jag redan alla delar hemma till


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag lät för flera år sedan tillverka några st. på en mekanisk verkstad och dom gick åt fort här på forumet.

Inte så lätt att göra själv - för materialet skall vara tjockt och hålen med precision.

Jag har för mig det kostade 150 kr st. Du kanske kan kolla med en verkstad och göra några st. extra att sälja på forumet.
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Tackar för svaret Cocs. Det är inte så att du eller någon annan har måtten för metallplattan?


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda

P Q

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2137
    • Visa profil
  • Stad: Lomma
Tack för det Marcus, men jag hittade den på Best of Pinball.
Fungerade väldigt bra, men jag har fortfarande lite nivåskillnad. Tänkte låta den vara så ett tag och låta trät hämta sig lite. Därfter justerar jag den lite till :-)


Tags: playfield