Frispel

sedan 2001

Scoop hole repair

d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
ska fixa mitt scoop hole på mitt MB. Har köpt decal som ska vara över och en protector. Men undrar vad jag ska för att fylla igen träet med? och om någon vet om det finns någon guide eller liknande till att laga scoop hole.


SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Vi använde epoxykit från Biltema för att laga ett par skador i trät. Artnr: 36-1304

Funkar fint om man har nått att täcka det med då det inte ser ut som trä. Så skall man måla eller sätta nån dekal över funkar det utmärkt.


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
hmm det verkar ju vara rätt bra och smidigt


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Eller använda ett hårt träslag som man formar till en trekantig stav och kapar i lämpliga korta bitar och limmar dit (sen man slipat  till de slitna kanterna i 45 gradera vinkel).
Jag använde sipo-mahogny som är ett ganska hårt material, till stolshålet på båda mina vanliga TAF-spel.
« Senast ändrad: november 14, 2006, 18:36:49 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hur har det gått för dig? Jag får snart hem en MB och behöver göra samma manöver. Men jag tänkte måla istället för att använda dekal innan jag sätter på en protector.


d0nutZ

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 736
    • Visa profil
  • Stad: vetlanda
har tyvärr inte haft tid att sätta igång än. blir nog om 1 til 2 veckor som jag sätter igång med projektet. men kan lägga upp lite bilder med mera när det är klart


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Gör gärna det. Jag tänkte dessutom vara så modig att jag prövar att laga allt först och blir det bra så kör jag med "invändig" protector - annars blir det den andra.


Tags: