Frispel

sedan 2001

WPT vs Sopranos?

Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Det ställe jag handlar de flesta av mina spel på har dessa 2 spel stående (Även ett Gran Prix) och den snälla säljaren sa att jag kunde få välja ett av dem och få till ett kanonpris då jag handlat en hel del.

Då jag inte spelat något av spelen, och inte har möjligt att göra det.

Inget av spelen är väl kanske jätte intressanta som hemmaspel någon längre tid.
Men vilket är roligast? Och vilket står bäst i värde?

EDIT: Värt att nämna är att jag gillar både Elvis och LOTR ;-P
« Senast ändrad: oktober 28, 2006, 12:23:47 av Marthin »


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har spelat dem bägge och skulle med absolut säkerhet ta WPT över Sopranos.
MEN, det beror ju på framför allt på att jag redan har LOTR och att Sopranos är alldeles för likt (och LOTR gör det så mkt bättre). Medan WPT inte är så likt nåt alls som jag spelat de senaste 20 åren. Vilket gör det annorlunda=kul.
Om du tänder på nåt av deras teman så borde kanske det avgöra.
Oj, nu struntade jag helt i din 'står sig bäst i värde', hmm. Jag håller på WPT av samma orsak som innan, det är annorlunda.
Hm, när du säger Elvis så... WPT har ju ändå vissa likheter med Elvis, det kan ju itne förnekas, men de är inte alls så där *för* lika som Sopranos och LOTR. Eller jag tycker faktiskt inte så bra om Sopranos alls, även utan LOTR-likheten, måste nog erkännas, och du får nog mycket mer utmaning av WPT. Nog pladdrat.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Sopranos är ett väldigt mycket bättre spel än WPT, men det är samtidigt som GUD säger "LOTR light".

WPT däremot är jag grymt besviken på, spelet lockar inte alls och det är ett vidrigt studsmonster helt enkelt och reglerna...reglerna... KEF KEF KEF skärpning :-D


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Svante: Har du provat det efter nya uppdateringen. Googlade lite och enligt pinballreviews så har WPT djupast regler efter LOTR/TSPP. Iofs litar jag inte på pinballreviews, men...:)

Jag är inte så där jätte sugen på något av spelen egentligen, men som sagt priset är rätt:)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Det har jag iofs inte, finns ju bara ett WPT här i stan och det ägs av bad luck, dvs inga romuppdateringar här inte, även om det bara krävs ett USB-minne och går på 10 minuter. Och ja, vi har bett dom uppdatera...

Läs gärna i WPT-tråden vad jag tycker om WPT, men i kort så tycker jag det är alldeles för mycket samma sak hela tiden, skjut ramp, ramp, ramp för att vinna första handen. Skjut ramp, ramp, ramp, ramp, ramp för att vinna andra, skjut ramp*7 för att vinna tredje osv utan att nåt nytt tillförs. Eller om man bara kör ace-in-the-hole multin istället, bara slaska runt på övre spelplanen.

Den må ha djupa regler och ett svårt wizard-mode (keefers invitational) men resan dit känns till skillnad mot LOTR jäkligt tråkig och enahanda. Men visst, skulle man hitta ett till ett bra pris så kanske man skulle slå till ändå, flipper-hora som man är :-D


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
WPT har jag bara spelat några spel på så det kan jag ine uttala mig om. Men Sopranos är ett suveränt spel från Stern. Jag är en person som trivs med spel som har lite enklare regler och jag trivs mycket bra spelandes Sopranos.:-)
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Fast Sopranos är absolut inte nåt lätt spel, tror inte så många här har klarat Boss, jag har det då inte och utan att vara elak DAH, så är jag rätt säker på att inte du har gjort det heller :-P


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Jag tackar för tipsen. Det får bli ett Sopranos, även om jag inte sett serien så är det iallafall ett bättre tema än poker (Min bror kommer döda mig, han äger en av de största pokersidorna i sverige)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Nope, jag har ännu inte klarat Boss. Jag har kommit så långt att allt utom Meadowland är avklarat samt underboss. Men där har det tagit stopp. Det är bra att det inte är för lätt.
Jag har ett Sopranos på önkelistan, och nån gång i framtiden ska jag leta rätt på ett hyfsat exemplar. Det är nog läge att beställa en extra spelplan och div plaster och dekaler t ex till kassaskåpet.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: