Frispel

sedan 2001

"Vad gör du nu" förslag.

Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Har en kul ide om en ny del i forumet.

Vore det inte kul att kunna dela med sig av det man för tillfället gör?
Vore hur kul som helst att läsa om vad andra gör i sin flippervardag.

I avdelningen "Spelrum" kan man se och läsa om medlemmars olika spelrum, men det uppdateras inte så ofta.
Däremot här i forumet så är folk aktiva och skulle kunna få ännu mer dagsfärskt läsvärt.

Som exempel:
En egen huvudgrupp: "Aktivitet" eller "vad gör du nu?".
Där kan man sen posta med ex sin tag eller namn som överskrift till ny tråd.
I den tråden kan jag lägga in bilder på  ex min renovering av spelet jag just för tillfället håller på med...

Där kan man då se medlemmars namn och klicka på ex:
# medlem "******" och se bilder från hur han/hon och några polare renoverar en lokal som ska bli spellokalen i Alingsås.

# medlem "******" som gör i ordning sitt nyiköpta spel och visar en lägesrapport med text o bild från söndag em.

# medlem "******" som tog med kameran till den lokala flipper-träffen i Lördags och gärna visar lite bilder.

# medlem "******" som nyligen besökt Portugal och hittat en spelhåla värd att minnas och visas.

# medlem "******" var på Papa-06 och passade på att spela en runda med Lyman...

# medlem "******" gjorde sin första livespelning på fryshuset, vilket även det är coolt trots avsaknad av flipper.

etc....

Detta gör att man får mer inblick i folks flipperhobby på en närmre nivå, och det verkar bra för framtiden tycker jag :-)

Bilder borde kunna läggas upp direkt på servern likt dom bilder man matar up i ex "Spelrumsavdelningen"...skulle det kräva extra utrymme från den redan fördubblade mängden b-one bjöd på så kan väl inte det vara ett hinder?
Man får använda en maxgräns för bildernas antal(kanske 2-3 st max)och storlek.

Brukar själv ta massor med bilder på mina projekt, och skulle gärna se andras.

Man kan ju helt enkelt sålla bort själv vilka man vill besöka och inte, det blir som en flipperblogg, på ett ställe.

Vad tycks?

/Stefan


MB

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Låter som en utmärkt idé!
Proud Member
Öresund Pinball


kniven

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1270
    • Visa profil
  • Stad: Träslövsläge
Verkar vara en bra ide. Dock kanske man skall ha en bortre tidsgräns så att korten raderas automatiskt efter en månad eller nåt liknande.
Dels för att projekt (oftast, inte alltd ;-) ) fortskrider, dels för att spara plats på serverutrymmet.


Tags: