Frispel

sedan 2001

Är det inte dags att dela upp Torget i tre delar.

Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jag tycker det är en skitdålig idé.

(Egentligen tycker jag det är en bra idé, men säg inte det till nån, då verkar jag ju inte så rebellisk). ;-)


on

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 84
    • Visa profil
  • Stad: Enskede

Jesper

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 335
    • Visa profil
  • Stad: Partille

Cutter

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 43
    • Visa profil
  • Stad: Skärholmen
Allvarligt talat så tycker även jag att det är en bra ide´, säljes/bytes och köpes.
Vore också bra om man kunde rensa efter sig och ta bort inaktuella annonser.


PAG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 480
    • Visa profil
  • Stad: Rottne

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Som det verkar nu så blir det först i och med att  vi lanserar det nya forumet.

Vilket förresten har gått ruggit mycket framåt senaste tiden. Det är en hel del kvar att göra men det händer en hel del varje vecka också. Särskilt när man ser till att det bara är två personer som gör det på sin fria tid.
« Senast ändrad: oktober 23, 2006, 15:22:46 av Sonar »


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Sonar

Kul att det går framåt!

När beräknas det tas i drift?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


stubben

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 220
    • Visa profil
    • Stubbens
  • Stad: Hallstahammar
Bra idé med att dela upp torget.

En annan variant kan ju vara att man inte "tjatar ihjäl" sin annons som är upplagd för flera månader sen, ibland år tillbaks i tiden.

Visst, alla vill väl sälja.
Men om man inte har något nytt att tillföra annonsen efter att den har varit ute en viss tid, som t.ex. att delar av utbudet är sålt, att varan man bjuder ut är prissänkt, osv. osv. Så kanske man borde fundera på varför varan inte säljs.

Intresset kan vara svalt av många olika skäl, priset/skicket på varan, typ av vara, etc. etc.

Det kanske ska införas en viss gräns för hur många gånger an annons ska "få upprepas" inom en viss tid utan att något nytt tillförs i annonsens innehåll av säljaren?

En massa svammel av säljaren som läggs på en annons med jämna mellanrum för att "flytta upp den" tillför ju inte direkt någoting av värde gällande informationen om det man vill sälja, eller..?

Att en annan annons ramlar in på sidan 2 pga av svammel, KAN upplevas som minst lika irriterande av någon annan säljare...

Det finns ju faktiskt en sökfunktion i forumet om det är något man letar efter, så att man ska kunna hitta grejer även på sidan 2.

Åsikter om detta...?
:-):-)


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Att man "tjatar" som du talar om beror på att det har blivit så många aktuella annonser och många (inkl. mig själv) vill ha den på första sidan. Så uppdelning är det bästa. Helt enkelt.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tjernell

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Hej
Är det en helt dum idee att en säljare endast tillåts att ha en aktuell köp och en aktuell säljannons på forumet?  Personligen känns det som att infon:

Jonte har lite trångt hemma
:-)

Passar bäst under kategorin Övrigt, när annonsen lades in för fyra månader sedan.

mvh Tjernell
« Senast ändrad: november 19, 2006, 19:59:54 av Tjernell »


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Hmm, njo. Det tycker jag är en dum idé :-)

Man kan ju komma på dagen efter man satt ut en annons att man vill sälja en annan maskin menar jag :-)

Däremot kanske annonser som är 2månader eller så bli "låsta" så att man helt enkelt är tvungen att lägga in en ny istället för att uppdatera den?

Jag tycker däremot inte att annonser skall tas bort, eller att priser ska tas bort sekunder efter nått är sålt. Det kan vara bra att ha som mått på vad ett spel ligger på, eller hur intresset är.

Men sätta ut så många man vill tycker jag är ok.

// Luma
// Christer


elvira

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 158
    • Visa profil
  • Stad: Gislaved
Tänkte bara flika in att det är viktigt att folk skriver ut hela namnet på flippret de vill sälja/byta/köpa annars kan man ju inte söka efter det i sökfunktionen. Eller ändra så att det just bara under torget går att söka på kortare ord typ SS, AFM, osv.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Vad är det som säjer att det pris i annonsen är det pris som spelet verkligen säljs för??
 jag tycker att det börjar likna storebrors-fasoner att komma upp med sådana här tankar om Torget-trådar.

Citera
Däremot kanske annonser som är 2månader eller så bli "låsta" så att man helt enkelt är tvungen att lägga in en ny istället för att uppdatera den?

Jag tycker däremot inte att annonser skall tas bort, eller att priser ska tas bort sekunder efter nått är sålt. Det kan vara bra att ha som mått på vad ett spel ligger på, eller hur intresset är.
 

eller

Citera
Hej
Är det en helt dum ide att en säljare endast tillåts att ha en aktuell köp och en aktuell säljannons på forumet?


Tjernell, ja det är en dum idé.

För för övrigt så är den annonsen lika aktuell nu som för fyra månader sedan.
« Senast ändrad: november 20, 2006, 15:07:36 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Nja DAH. Det var inte så jag menade riktigt.

Att priset förändras är ju helt ok, och det är ju det annonsen ska spegla. Vad jag var ute efter var alla som tar bort alla priser/snack och bara skriver SÅLD i annonsen.

Dom kan man ju lika gärna tabort då dom inte tillför något, men om det är en annons där det diskuteras skick, prutningar o.dyl så tillför det ju nått.

Personligen tycker jag *inte* att en annons är lika aktuell efter 4 månader, då bör man fundera på om nått saknas i annonsen, eller testa vid ett senare tillfälle då mer intresse finns. Men som sagt, det är min personliga åsiskt.

// Luma
// Christer


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Så länge spelet är till salu så är annonsen aktuell. Skit samma om den har funnits i flera månader. Den är lika aktuell nu, som då den skrevs.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: