Frispel

sedan 2001

Vad jobbar ni med..

PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Frivilligt och nej inga jobb. Vi får se vart det landar, men vi kan inte tänka oss att gå till jobbet och tycka att det är skit dagarna igenom heller...
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Uppenbarligen var vi inte helt nöjda. Kan dra historien på SM om det blir lite tid över. :-D

Inget klart. En ska studera. I nödfall får man väl bli Klamydiatekniker som CC - där har jag i alla fall erfarenhet.


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
INK och PIG: Det är inte så att stämningen är skum på jobbet så här dagen efter? Antar att ni har en månad uppsägningstid att "njuta" av :-)


Bra med sådana initiativ, är alldeles för vanligt att folk står ut med vad skit som helst i mindre företag. Det lilla jag sett av reklambranschen så finns det många speciella egenföretagare som definitivt inte borde ha anställda.


stensbol

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 521
    • Visa profil
  • Stad: Morup
INK & PIG:

Nu känner jag inte till er bakgrund med ert arbete mer än ni är reklamare,ni verkar ju va riktigt goa vänner,ni får väll starta eget,och sno lite kunder av er arbetsgivare,det rätt modernt nu för tiden.


PIG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 453
    • Visa profil
  • Stad: Östersund
Ja. Vi är bra go'a vi. Såpass go'a att vi preliminärt diskuterat att gifta oss. Detta förutsatt att vi kan köpa en klamydiatestmaskin till personalrabatt (hur går det med detta CC?).

Går köpet igenom är det bara att rymma sedan. Preliminärt.
And nine, nine pigs were gifted to the race of men, who, above all else, desire pinball. But they were, all of them, deceived, for another pig was made. In the land of Mordor, in the pigsty of Mount Doom, the dark lord Sausage created in secret a master pig, to control all others. And into this pig he poured his cruelty, his malice and his will to dominate all life. One pig to rule them all.


kentamannen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 17
    • Visa profil
  • Stad: Kristianstad
Hittade mig själv i denna tråden från 2005. Dock samma yrke fast på en mekanisk verkstad. Vi har elektriker,svarv,fräs,hening, plc, hydraulik, stål+glas blästring, motor och kopplings renovering etc...(arbetsledare som tidigare)
// Kennet
« Senast ändrad: december 21, 2009, 05:27:33 av kentamannen »


Pejan

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 6
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Såg en kommentar om den här tråden och tänkte att den kan ju vara bra och damma av:)
Jag äger en restaurang i Luleå tillsammans med min far och vi öppnar snart en mexicansk restaurang här oxå.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Min karriär som yrkeschaffis går mot sitt slut, räknar med att jag har ca en månads arbete kvar med att reparera trailar som åkeriet ska sälja.
Åkeriet har kraftigt minskat under sista 2 åren från 14-15 bilar, 6 släp, 5 dollys och 11 trailar till 6 bilar 3 släp, 3 dollys och 9 trailar, och när allt som ska säljas är sålt så blir det bara 4-5 bilar 1 släp, 1 dolly och troligen 1-2 trailar kvar. Min dragbil ställs nog av och jag kommer att sitta hemma och jaga jobb på nätet.

Sen blir det något lugnt innomhusjobb för mig. inget mer trailerkörande för min del.
« Senast ändrad: mars 10, 2011, 02:52:55 av Bally »
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


DDH

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1083
    • Visa profil
  • Stad: Götet
--
« Senast ändrad: augusti 01, 2020, 15:15:51 av DDH »


Fritte

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1073
    • Visa profil
  • Stad: Värnamo
Kanske dags att uppdatera lite här med, fortfarande chaffis, men numera kör jag på DHL mellan Värnamo/Sthlm.



CRS

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 202
    • Visa profil
  • Stad: Ljusdal
Jobbar halvtid som layoutare på ett tidningsförlag med 10 titlar. Övrig vaken tid jobbar jag med mitt eget företag inom reklam/foto där jag även formger ytterligare två tidningstitlar.


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
jag är översättare, och översätter litteratur och dikter från ryska till svenska och tvärtom!


lars-ola

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 81
    • Visa profil
  • Stad: trollhättan
Jag jobbar som 'senior' ingenjör inom flygbranschen, framförallt med konstruktion/hållfasthet och certifiering på motorfästen och dylikt för stora civila motorer (flygmotorer).

Ett intressant jobb som jag trivs bra med.


chr

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 408
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Jag har ett litet fastighestbolag www.tofast.se

Behöver någon hyra lokal i Göteborg kan ni alltid höra med mig.


Liljeqvist

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 705
    • Visa profil
  • Stad: Påskallavik
Jag jobbat som tekniker på Scania i Oskarshamn sedan 17 år..
Winners dont use drugs


Tags: