Frispel

sedan 2001

Vad jobbar ni med..

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Läste om "glassiga halvtids jobb" i någon tråd och  kom på att det vore lite kul att veta vad folk sysslar med när de inte spelar flipper ;-).

Själv är jag en ingenjörsstuderande som snart ska ut i arbetslivet...  nu är det er tur :-)


Poza

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 80
    • Visa profil
  • Stad: Härnösand
Själv är jag Flykting handledare, men har funderingar på att ta ett datatekniker jobb som jag har blivit erbjuden.
« Senast ändrad: februari 19, 2003, 19:29:45 av Poza »


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jag vet inte vad jag har för titel, men jag pysslar med husautomation.
Och nej, jag vet INTE vad det är för fel på din värmepanna. =)


RobbseBoy

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 383
    • Visa profil
  • Stad: Bro
Reklamfotograf, vilket inte alltid är så glassigt som det kanske låter (Att plåta 1500 matprodukter för Arla är ju exempelvis inte lika roligt som att plåta underklädesmodeller... :-D )
Vid sidan av denna heltidsanställning har jag ett eget Webdesignföretag som heter Pixajt, men som inte varit så aktivt, med några få undantag, sedan min dotter föddes... ;-)


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Jag jobbar som Trafikinformatör på Banverket Trafik vilket innebär att det är mig ni hör i högtalarna på stationerna i Mälardalen (även pendeltågsstationer) när tåget är sent (eller inställt..eller något annat...).
Kom nu inte till mig och klaga när informationen är dålig eftersom det med största säkerhet är min lediga dag!;-)


Powersound

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
  • Stad: Linköping
Jag jobbar som Datatekniker i butik med egen serviceverkstad, även uteservice runt om i Bowlinghallar i hela Skandinavien som har ett Scoringsystem som heter Proscoria (finns ca. 250st hallar totalt)!!!

Har även jobbat som DJ i 17år, har/åker div. turneér med bla. Rydell o Quick sedan -98.


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Inget gnäll på tågen det är inget fel på dem, de är välbyggda med en otroligt hög kvalitet, jobbar med att montera sådarna här i Kalmar(öresundståg,tunnelbana,regina).
mvh Anders
Play a real game, play pinball


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Utvecklingsingenjör (civ.ing.) på Sveriges Television med inriktning på interaktiva tjänster. Jobbar en hel del med DigitalTV och mobila tjänster (SMS och sånt).


M C

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Hägersten
Jag jobbar med biluthyrning så om någon behöver en skåpbil till att flytta flipper skicka ett mail;-)


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Jobbar på kontoret på en mekanisk tillverkningsindustri. Kan fixa i stort sätt allt mekaniskt som kan behövas till ett flipper
där det inte finns delar att få tag på.
Har du en ritning (skiss) så kan nog vi fixa det mesta.......;-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jobbar själv som systemutvecklare på Siemens.

Men Torbjörn: varför säger ni (självklart inte du då ;-)) så ofta i högtalarna: "ett meddelande: det VAR tåget mot kungsängen som ÄR 5 minuter försenat..." får ni stackare ingen som helst grammatikundervisning på banverket? :-) Just den korkade grammatikmissen som man får höra om och om igen retar mig nästan mer än själva förseningen i sig :-D
« Senast ändrad: februari 20, 2003, 00:54:55 av Svante »


Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har en 7-eleven (vid KTH) tillsammans med en kompis sedan några år.Nära till Laser Game med andra ord!:-)


Iwdal

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 394
    • Visa profil
  • Stad: Kungsbacka
Jag är arkitekt och högskoleingenjör, driver sedan 3 år tillbaka studio100 arkitekter ab.
« Senast ändrad: februari 20, 2003, 09:37:30 av Iwdal »


Calm

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 752
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Jobbar som systemadministratör/datatekniker (Mac)på högskola. Har egen firma vid sidan som gör det mesta i reklamväg (webb, tryck, expo, event).

Men hoppas på att bli rockstar. :-D
Hårdrock


Tags: