Frispel

sedan 2001

The Shadow

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Men Olle då är det inte du som köper spel som är i perfekt skick? :-P
Eller det var kanske någon annan.
Håll utkik på Ebay där det ibland kan dyka upp lite saker. :-)
Olle du får ta och ändra din spel info :)

/Flippy


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
)Flippy

Jo, jag köper bara spel i perfekt skick. Jag vet inte vad som får dig att anta att mitt Shadow inte är det. Spelet är i nyskick, men dock så fattas delarna jag räknade upp. Inga trasiga plaster, inga trasiga eller svetsade ramper, inga repor på kabinetten och en riktigt bra spelplan. och bäst av allt, nästan inget slitage alls vid locken(förmodligen p ga att lockmagneten varit bortagen..)Så jo, jag köper fortfarande spel i mycket bra skick.

transliten, lock magneten och opton + en brick wall targetet är redan införskaffade;-). Korten är också på g. Så jag är rätt nöjd ändå.:-)

Jo, jag borde nog ändra spelinfon då jag dessutom köpt ett Scared Stiff i veckan.
« Senast ändrad: juli 17, 2003, 01:35:24 av Olle »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jasså men utan dom delarna så hade det ju inte varit ny skick :-D
Jasså du har köpt ett SS grattis! ifrån Pingames eller?
Vart får du alla pengar ifrån?

/Flippy


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
nej, det är sant, utan delarna så hade det inte varit så kul, speciellt med tanke på att det inte ens går att starta utan powerdrive kortet..;-)

Jag har dock fortfarande lite problem med korten, det slår blixtar från det inlånade testade(fungerande) powerdrive kortet när jag slår på spelet.. kan ju säga att jag gjort av med ett antal säkringar... :-( Det går heller inte att få liv i displayen, trots en inlånad testad(fungerande) display och ett inlånat testa(fungerande) dmd kort. Jag misstänker att det är cpu kortet som spökar....Men det ska förhoppningsvis gå att få rätt på.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Grattis till SS:et, Olle!:-)
Om du har problem att hitta delar kan du höra av dig till mig.


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Man tackar Torbjörn!:-)

Jag köpte SS:et på ett infall, och måste säga att jag är mycket nöjd. Jag hade sålt mitt No Fear och ville ha ett nyare spel, och då råkade ett SS dyka upp till rätt pris. Mycket trevligt spel.

Jag behöver faktiskt lite delar(är det nån gång man inte behöver det...), du råkar inte ha något av följande liggandes?

2st Boney flippers
höger slingshot
en claw flashbulb (bara den röda bulben, inte själva klon)
en blå pop bumper plast
en crate decal

om du har nåt så tveka inte att höra av dig/posta!

de_la_planete_mars@minmail.net


Kan ju passa på att fråga om du råkar ha en "green martian" till attack from mars liggandes också?


Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
Kollade vad du har för spel Torbjörn, det känns som vi har samma smak när det gäller flipper!:-D

håller på och letar efter ett CV just nu:-P


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
På söndagkvällen efter SM fick jag chansen att lira lite Shadow på KTH, tillsammans med FEZ. Å jag måste säga att det här spelet växer för varje gång jag spelar det. Kanske berodde det den här gången på att Mikkes och Purres exemplar var i extremt fint skick och mkt skönt att spela på. :-)

Det är ju en ganska kittlande utmaning det här med dubbla och trippla Superjackpots. Även wizmode verkar vara en riktig utmaning (har bara sett när FEZ:en spelat det). Startandet av wizmode är för övrigt ganska likt Theatre of Magic:s upplägg, med fyra olika delmoment som ska ha klarats av.

Jag gillar även det övre spelfältet. Ser ju lite miffo ut, men när det funkar som det ska är det faktiskt kul.

Gillar också att de olika uppdragen ger duktigt med poäng. Uppmuntrar verkligen till att verkligen spela dom, å inte bara låta dom tajma ut. Å sen är det ett svårt skott för att starta dessa uppdrag, vilket gör det till en utmaning att klara av den delen av "scarfen".

Å multibollarna är som sagt mkt bra! Inte en lugn stund!!! Inga bumprar garanterar att du inte får vila en sekund under multiboll.


Börjar faktiskt bli sugen på ett Shadow som hemmaspel. Men risken är väl att utmaningen övergår till total frustration när man misslyckas gång på gång... :-D


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ja, det där Shadow:et var iaf. väldigt skönt och lättspelat. Må hända att det var otroligt svårt att pricka Battlefield drop targetet och Battlefield starten pga. den extremt låga vinkeln på flipprarna.

Nu när det var så pass lättspelat så tyckte iaf. jag att det blev betydligt mycket roligare än när jag spelat det tidigare. Det blev lite mer normala bolltider än när det stod uställt här i Gävle (se äldre inlägg ovan) med maximerade outlanes.

LDK, är det flow du är ute efter så lär det bli svårt att hitta något bättre än just Shadow. Efter du hade gått och jag började hitta skotten lite bättre var det, förmodligen, det absolut "flowigaste" jag någonsin spelat.

Borde vara ett bra köp som hemmaspel eftersom det inte är så ofta man ser det utställt. Visst är t.ex. AFM ett kul spel, men som hemmaspel skulle det inte göra någon nytta hos mig iaf. Man kan ju spela det nästan överallt ändå.


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu har jag också skaffat mig ett TS! Efter knappt ett år fick Congo stryka på foten till förmån för något annat. Jag insåg på SM att jag kan Congo i sömnen vid det här laget.

TS är ju ett spel jag varit sugen på ett bra tag, så det kändes som rätt spel att byta till. Speciellt när jag nu fick så fin hjälp med transporten. Blir kul att se om det lever upp till sitt rykte.

Spelet är rätt fint men lite smutsigt. Displayen verkar inte vara den ljusstarkaste, men  den är inte heller akut dålig. Lite småfix med några switchar också.

Till sist en fråga: Röda eller svarta gummin? Original är det ju röda, men nu sitter svarta. Verkar väl vettigast med svarta på detta spel, eller finns det någon poäng med röda?
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


slim

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 207
    • Visa profil
  • Stad: älvkarleby
armarna tillbaks i normal längd efter allt bärande . congo står på plats och skall nötas in ett tag framöver.
lägg in en instruktionsbok hur man får in en 74 cm bred backbox i en dörr som är 72 cm....
« Senast ändrad: december 05, 2005, 17:26:10 av slim »


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
På min finfina (nypolerade!) Skugga är det svarta och jag har för mig att detta har diskuterats förr och man har mer eller mindre enats om att skuggor ändå oftast är just svarta. (översättning: ...enats om att svarta gummin är bäst på ts...)

Gluttade igenom de gamla inläggen. Det finns ju en feature audit för Khan respektive Shadow super jackpot, men vet nån om man kan se hur många (eller om...) man tagit dem multiplicerade med 2 och/eller 3?


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
slim: Kul att höra! Hoppas det fyller sin plats väl!
Japp, det kan krävas en komplettering i den där smala-dörr-tråden för tillfällen då man inte tänkt på att det är mycket enklare att lossa battlefielden innan man försöker bära in spelet... :-)

callebe: Tycker som sagt också att svarta verkar vettigast. Dock kan man ju undra, speciellt eftersom det är mycket snyggare med svarta gummin. De kan väl ändå inte valt röda för utseendets skull?
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Citera
... svarta verkar vettigast. Dock kan man ju undra, speciellt eftersom det är mycket snyggare med svarta gummin. De kan väl ändå inte valt röda för utseendets skull?  



Är det nån skillnad i egenskap på olika gummin ?(jfr squashbollar. Svarta tex snabbare och röda långsammare)


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12142
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Svart = hårdare = mer kontrollerat

Rött = mjukare = bättre fjong


Rätta mig om jag är fel ute.


Tags: