Frispel

sedan 2001

Ej lämpliga två spelare maskiner.

S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
LDK: Jag håller helt med dig att man inte ska välja bort alla dessa spel i ett slutspel. Men det kan ju vara bra att ha listan då ett par av dem kasnke inte är så värst lämpliga.

Callebe: Precis osm du säger så kan det i vissa fall vara en kul taktisk grej att man ska hålla reda på var t.ex. powerballen ligger när man spelar TZ.
Problemet är större när det är kval och man inte bara möter den man spelar tillsammans med utan en massa andra spelare som kanske inte har lika taktiskt smarta motspelare.

Angående Doctor WHO så beror det på vilken rom man har. Den senaste romen så spottas kulorna ut efter att kulan har runnit så att nästa person kan få locka på vanligt vis.

På TSPP så förlorar man skillshot om någon  redan ligger lockar i soffan men man kan inte sno varandras lockar.
« Senast ändrad: september 04, 2006, 00:18:36 av S P »


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Att man inte får chans på skill shot när man lockat är väl inget att gnälla över i h2h-matcher? Att däremot i tex ett SM-kval köra 2-manna när ens poäng jämförs mot många andras scorer på samma spel kändes onödigt. Och därför kunde man på senaste SM få spela ensam om man kunde åberopa någon som helst negativ konsekvens av att spela 2 istället för ensam.

I500 funkar lika bra som vanligt i multiplayer TM. FT funkar väl, men kickouten när locken är full är inte kul (ballsave?). DW funkar bra med nya ROM:ar och är oerhört intrikat som spel med gamla rommar h2h.
Född med tur.


honkeone

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Monopoly: Om två kulor är lockade av föregående spelare så passerar kulan locken och hamnar på vänstern. Inget skillshot i det läget m.a.o.
« Senast ändrad: september 10, 2006, 15:31:44 av honkeone »


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Corvette: Blir man av med skillshot+ att man måste locka om bollarna om någon tar ut multibollen och man själv hade lockade kulor.


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
S P:
Skillshoten tror jag inte man blir av med på Corvette. Men att man därimot måste locka om, ifall nån tar ut multibollen stämmer ju. Om jag minns rätt från mitt eget spel, som jag dock inte har spelat på närmare 1 år, då det står utställt på en Corvette-verkstad. :-)



Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Archibald

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 265
    • Visa profil
  • Stad: Askim
Varför inte bara köra en spelare åt gången så slipper man allt det där med att sno bollar och locks från varandra.


Tags: