Frispel

sedan 2001

DPO 2006

Pal · 77 · 11709

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
2006-09-30 -- 2006-10-01 i (nåja) Amsterdam. Vinnaren vinner en resa till EPC 2007, så jag tänkte åka ner och vinna en SL-remsa!

Jag lovade i ett svagt ögonblick för övrigt holländarna att EPC 2007 bjuder vinnaren på anmälningsavgiften. Den som blir huvudansvarig får väl klämma mig på stålarna om denne misstycker...


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Min rostiga holländska säger mig att det kommer att spelas en lagtävling i DPO, men jag hajar inte hur många deltagare ett lag ska innehålla. Oavsett vilket så vore det ju kul att ställa upp med ett lag?


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Lite uselt om dom bara har info på holländska. Skäll ut dom och kräv att dom översätter dom viktigaste sidorna omedelbums, det är ju bara lite mer än 1 månad till tävlingen. Själv befinner jag mig nere på franska rivieran den helgen, så jag bangar tyvärr.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Min holländska är inte heller vad den har varit, men jag gissar 4-mannalag. Varför? Vet inte, men det känns naturligt.

Jag har f ö flaggat lite här på jobbet för tjänstledighet i samband med DPO och Danska (har flipprat upp alla semesterdagar!!), så det är rätt troligt att jag sticker ner på fredagen.
Isf står mina tjänster i ett lag till förfogande.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det står dessutom något om "voorrondes" på sidan, vilket verkar vara förkvalificeringar runtom i Holland. Jag antar helt fräckt att det inte gäller utlänningar.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
MCR: Så fort tulpankäkarna svarar på frågan om man vågar åka hem söndag kväll eller om man ska sejfa med att boka hemresa till måndag morgon, så tänkte jag boka flyg. Ska jag boka två? Priset ligger runt två lusentappar.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Citera
The DPO tournament is held at Sunday.
On Saturday everybody (incl. international visitors) who hasn't qualified yet for the DPO, can qualify for the Sunday. If you don't make it thru the qualifactions on Saturday you cannot compete in the DPO but you can play on all machines in the recreational rooms (so you can play pinball in either way).

We are aiming to finish the DPO around 16.00.


Med andra ord bokar jag hemresa söndag. Några fler som ska med?


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag tänkte agera reiseleiter den här gången. PAL Travel AB erbjuder en resa som avgår från ARN 20:45 på fredagen och som åker hem från AMS 21:00 på söndagen. Resan kostar alltså inte en enda semesterdag, men däremot ca 2000:-. Vilka ska med?


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Citera
Subject: Invitation: DPO 2006 Team Championship: september 30th 2006
                                                                                                                                                                           
Hello pinball players,

On September 30th and oktober 1st the Dutch Pinball Association (NFV) will organize the 2006 Dutch Pinball Open championships (DPO). Location will be the same as last
years EPC (Silverstone, Zwanenburg).

The format of the tournament will be similar as last years:
There will be two competitions: an individual championship and a team championship.
The final-48 of the individual championship play their finals on Sunday.
On Saturday the Team Championship and the individual qualification will be held.

As a team you have two chances to reach the finals of the individual championships on Sunday; if your team reaches the final (best two teams) you are all automatically
qualified for the individual finals on Sunday. Otherwise you get another chance to qualify on saturday night.

We would like to have teams from as many countries as possible.
There is a maximum of eight participating teams on a first-come-first-serve basis.
A team consists of 4 players.

Please let me know if you are interested in this team competition.
There is a small subcharge to compete in the team championship.

If you have further questions, don't hesitate to contact me.

On behalf of the DPO organizing committee,

Theo van Vroenhoven


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Citera
The big final on Sunday will start around 18.00.    


Hmm... jag får kolla upp om Enrico eller Theo har bäst koll. Eller så åker vi hem 0700 på måndag morgon för säkerhets skull och "försover" oss nån timme till jobbet.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det är för övrigt fyra spelare per lag och ett lag per land. Hela upplägget, både individuellt och för lag, är ungefär detssamma som förra året, med skillnaden att de har kört holländska förkval.

48 går vidare till slutspel. De åtta i lagfinalen är direktkvalificerade, 18 kommer från lokala holländska förkval och 22 kommer från kvalet på lördagen. De lagspelare som inte går till lagfinalen får deltaga i kvalspelet (wow!).


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
KGB is game. Då har vi åtminstone spelare nog till ett lag.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag har meddelat DPO att vi hur som helst ställer upp med ett team, oavsett vilka som nu kommer att vara med. Det verkar ju som att vi blir minst fyra som åker ned.
« Senast ändrad: augusti 28, 2006, 06:50:27 av Pal »


Tags: