Frispel

sedan 2001

PotC bilder

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
För att vara Stern ser det ju ut att vara hyggliga animationer.

Skeppet ser roligare ut än jag trott, frågan är hur det ser ut när det åker upp igen. :-)
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Bilder & filmer i alla ära...men är det kul?


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Den där snurrplattan uppe till vänster verkar det vara en jäkla farrt på!

1) Undrar hur länge delarna runtikring håller?

2) Vad är syftet med den?
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


SEALen

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 318
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Vad alla klagar på att det är "pixligt" tryck. Det kostar för mycket att göra bättre måste ni väl inse?


Replicant

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 787
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
För min del får det gärna vara ett whitewood så länge spelet är bra. Artwork ska visserligen se bra ut, men det är ju inte det viktigaste om man inte vill impa på svärmor eller nån nerdekad AD.

Fram för fulare och roligare spel! :-D

Jag tippar att om regelverket är i klass med LOTR så kommer det här bli en storsäljare.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Nån som vet vem som står för regelmakeriet? Är väl troligen inte KEF eller Lyman så pass snart efter deras arbete på WPT...


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Programmeringen är gjord av Dwight Sullivan. Reglerna är väl ett samarbete av åtminstone Dennis, Dwight och kanske fler?

Det finns ett RGP-inlägg av TheKorn med respons från Dennis angående testmaskinen och vad som är att vänta.

Spoilers från TheKorn om 'snurrplattan' aka "Mixmaster 2.0" (för er som spelat Dr Dude).


Jag tycker spelet ser skitkul ut efter att döma av TheKorns bilder och video! Snyggt kabinett (inkl topglass) också, kanske inte som LOTR men inget att skämmas för. Tydligt spelfält med mycket och tydlig information om vad som kan göras. Kul att se vad de kan göra av den utvecklade DMD-skalan också. Jag ser verkligen fram emot detta! :)

Och som Replicant sa, fram för fula o roliga spel! :P

« Senast ändrad: juli 14, 2006, 15:13:06 av GUD »


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Ny bild, direkt från Stern i deras press release:

Pinballnews-Länk

Här ser man färdig artwork på plaster, om än på håll.

Här säger man även att Dennis Nordman är "Game Designer" och Dwight Sullivan är "Rules Designer/Software Engineer".


En annan "comeback" har också skett i å med POTC (men inte lika välkänd som Nordman):
David Thiel

Thiel arbetade tydligen med Data East i slutet av 80-talet. Kul med ytterligare nyrekryteringar till Stern.



GUD:
Tycker mig ana ngn slags potential från den utökade DMD-skalan när man ser Match-animationen. Eller inbillar jag mig bara.


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Nån mer än jag som tycker att det är lite likt Gilligan's Island?
« Senast ändrad: juli 14, 2006, 19:34:56 av Purre »


hellberg2

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 37
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Jooo du kanske lite Men har iaf sett filmen nu blev en liten besvikelse de känns inte som samma film som 1:an Hmm jaja många tycker ju att den e bättre men smaken e ju olika:-D


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Nu finns det bilder på flyern också. Här är de.

Jag måste säga att jag tycker Sterns pressbilder var snyggare när de bara hade den där TOPS-displayen på backboxen.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub



Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Den adressen har jag skrivit in typ varje dag de senaste månaderna i hopp om att det skulle dyka upp något intressant.
Förr i tiden dök det ju upp små hemliga bilder på de där sidorna, före den riktiga sidan kom upp :-)
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Men vad katten bara massa nya olika bilder, kan ingen som har spelat det säga om det är nåt att ha? Är det kul, verkar reglerna bra? Är det spelmässigt eller äckelElvisstudsigt? Frustrerad? Jag? Ohhhh nej :-P


Tags: