Forum > Tävlingar

EM 2007 i Sverige?

(1/20) > >>

MCR:
För ett par år sedan bestämde Linnea (var det väl?) och lite folk från Tyskland och Holland att EM 2007 skulle hållas i Sverige.

Frågan är då, vem/vilka kan tänka sig att ta hand om detta evenemang?

Om det skall likna de senaste två årens tävlingar så är det ett jättearrangemang.
Det ska tävlas i framför allt singel (med ca 200+ deltagare) och i lag (med ca 10-14 fyrmannalag.

Sedan har det ofta även funnits sidotävlingar såsom classics eller Pinball2000-tävling.
I Holland och Tyskland har det funnits 100+ maskiner på plats, men en stor del av dessa har varit förströelsespel.

Och förutom ett stort antal spel krävs ju förstås stora, helst centralt belägna, lokaler och massor med funktionärer.

Klarar (och vill) Sverige hålla i detta eller skall vi bolla över det till t ex England eller Frankrike?

Bally:
För en sådan här tävling så behövs det mängder med folk som kan jobba med tävlingen, och det är väl det största problemet.
Kan det lösas, så bör Sverige kunna ta sig an EM

Om man skulle kunna använda alla fyra delarna i kårhuset så skulle nog kårhuset fungera. Men problemet att kunna låsa upp de lokalerna för ett fast datum, medför nog att en annan lokal skulle behövas.

Purre:
Jag förstår inte riktigt vad du menar Danne med att inte kunna låsa lokalerna för ett fast datum...
Om du menar att det faktum att studenterna alltid har sista tjing på huset så gäller det i praktiken endast ett arrangemang, Armada, KTHs arbetsmarknadsdagar som brukar vara på hösten och har sammanfallit en gång (2004) med flipper-SM.

Kårhuset går nog alldeles utmärkt att använda, speciellt om EM går av stapeln på våren. Under vårperioden är det (tyvärr) inte mycket som händer på kåren.

Återkommer i ärendet...

Bally:
Enligt programgruppen så har KTH-folk alltid första-tjing på lokalerna. Det är vad jag alltid har fått höra. Skulle de ha ändrat det så är jag den första att gratulera till förändringen.

Att kunna låsa en bokning långt innan, har jag alltid fått höra är omöjligt då KTH alltid har företräde.

Purre:
Som jag skrev i mitt förra inlägg så är det mycket riktigt så att KTH-teknologerna har företräde till kårhuset.
Men som jag också skrev så är det i praktiken väldigt få arrangemang (läs Armada och Quarnevalen) som har en så pass stor tyngd att de kan flytta på ett så stort arr som EM skulle vara.

Nog om det, jag återkommer som sagt i ärendet...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion