Frispel

sedan 2001

Ännu flera tröjor från västkusten!

callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Lagom till SM05 hade INK fixat fram en finfin tröja som ett gäng goa gubbar gick omkring med. Nu har han gjort det igen! Designat tröjor, alltså...

Gå in på sdtm.se och kolla på de fem nya förslagen! Vi tror att det finns folk som inte känner sig som västkustare som är intresserade och då får man gärna säga det här eller på sdtm.se.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Köper gärna en men INKEN var väl trogen göteborjjare så han ville väl inte släppa en neutral tröjja med texten stdm!Isåfall bryr jag inte om att köpa en:-(


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Hallå, jag bor faktiskt i Borås numera. :-P

Och vad det gäller ryggtryck så kanske det går att förhandla bort - kolla med de andra gubbarna... :-D


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Och vaddå en? Det finns ju tre (3) läckra motiv i den här omgången. :-o

Och för att förtydliga lite så är inte färgerna spikade än. Inte heller om vi kan trycka marsianen på sidan eller hur stor han får bli, men det vet vi snart...
« Senast ändrad: maj 09, 2006, 21:00:38 av INK »


Konrad-TAFG

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Verkligen tufft, båda kossorna och den gröna marsianen har träffat mitt i prick.

Blir några av tröjorna verklighet så kommer jag köpa.

Det hade inte gått att få både marsianer o kossor på samma tröja:-)

/Konrad


GeekJoan

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag skulle kunna tänka mig en sån här:



Utan någon text, bara marsianen.


bla

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 535
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
jag: den tryckansvarige siktar nog på att skippa "våran" logo, just för att kunna nå en bredare grupp, skall fundera ett tag i samråd med andra inblandade (ink)


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Är det bara jag som tycker att man kan gå omkring med en flippertröja från en annan ort än där man för tillfället bor?! Är det så viktigt?

Jag tycker att det skulle vara trist att inte ha nån text alls på ryggen. Om folk vägrar ha sdtm.se på ryggen, kan man inte ha nåt annat? Nån käck flipperslogan eller dylikt?

Vad säger ni som kommer utsocknes ifrån? Vilka köper inte en av INKens superduperfina tröjor bara för att det står sdtm på ryggen? Och skulle ni köpa nån om det står nåt mer "neutralt"?


Konrad-TAFG

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Tycker loggan på ryggen är helt ok trots att jag bor i andra änden av landet. Går kanske att lägga dit något annat tryck text/bild där iofs.

/Konrad


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
Frågan var på tapeten för ett par månader  sedan när jag frågade INKEN om det inte gick att göra neutrala tröjjer eftersom det var några som var intresserade av det ;-)Hade ju vart kul med en Silverball-Maniac tröjja hehe Sen tror jag att ni kanske säljer fler tröjjor om det är en neutral tröjja,En del bryr sig inte om vad det står på dom å en del kanske gör det;-)


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Klart snygga men nej, jag skulle nog inte köpa en t-shirt med sdtm på ryggen. Varför då? Tja ungefär av samma anledning som inte ni har köpt tröjor av STPB :-P


callebe

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 309
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Bra att du vågar säga vad du tycker, Svante!

Men jag tror inte alls att det är samma anledning. Kanhända att du med din tung-smiley menar nån slags ironi och att du kommer tycka att jag är dum, men min högst personliga anledning att jag inte köpt nån stpb-tröja är att jag inte tycker de är så fina. Punkt. Inget snack om lillebrorskomplex öht.

Jag hör gärna fler röster mot eller för sdtm-tryck! Min farhåga med att skippa sdtm för en slogan är att såna slogans har en tendens att bli fåniga. Och som jag redan sagt, ser jag gärna att det blir nåt slags flipperreklam på ryggen. Fanken, om stockholmarna köper fler tröjor än göteburgarna, får det gärna stå Stockholm på ryggen!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12144
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Nä, tyvärr var inte STPB-tröjorna vidare snygga. Jag vill liksom ha en tröja som går att ha på sig bland "normala" människor men som ändå andra flippernördar omedelbart känner igen. :-D

Och jag tror nog att det går att skippa ryggtrycket på en del av upplagan utan problem. Till exempel tänkte jag själv ha ett ex av varje utan detta.

Och ju fler vi säljer desto fler nya roliga motiv kan vi ta fram...


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Håller med ink...och svante.

Nog hade jag kunna köpa en stpb-tröja om det vore så att miniinköpet hade varit ~300st och det blivit ett gäng tröjor över eller liknande. Men då hade den blivit meckar/tränings-tröja och inget annat (vi måste ju liksom hålla på rivaliteten också).

Men en tröja med endast en ko på är ju bara så rätt..:-)


Blutcher

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
  • Stad: Svartsjö
Jag tycker den där AFM-tröjan är skitsnygg! Själv tycker jag det är självklart att man vill ha loggan från föreningen/klubben/dylikt man själv är aktiv i...

Varför skulle jag vilja ha en BMW-ratt i min Mercedes?? Om jag nu hade en Merca ;-)


Tags: