Frispel

sedan 2001

Ett Flippat Capt. Fantastic

FIJ

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 56
    • Visa profil
  • Stad: lund
Äntligen klart tänkte jag:-D, men spelet ville annat och har numera startat en "ny" fuktion...
Efter att en ny spelomgång startas nollställer alla räkneverken, bonusfunktionen startas och bollen matas fram precis som allt ska.

MEN ett av räkneverken vill inte göra rätt. Innan bollen matas fram är räkneverk nr:2 (1000 poängare) nollstält som normalt men direkt efter att bollen matats fram kommer det ström till spolen och den låser sig i det "indragna" läget.
Dessutom indikerar spelet Round 2 trots att det är 1:a spelomgång. När man sedan vill starta en spelomgång med två spelare blir det först game over och sedan nollställer den räkneverken igen och det börjar om på samma sätt som ovan

Jag trodde jag skulle bli galen när detta hände och har inte många felorsaker att utesluta längre. Testade om det var några switchar för 1000 poängare på spelplanen  men alla switchar va rätt inställda.
Räkneverket är även det helt korekt inställt.

Var kan felet sitta?? Kan man koncentrera sig till en viss del av spelet? En viss enhet?

Vad kan va felet det känns som om det skulle vara ett fel som spökar till det för allt.

Hade varit mer än lycklig över svar

MVH Filip


Tags: spole