Frispel

sedan 2001

"Dirty pool" på Medieval madness?

Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
(Frågan kanske har diskuterats tidigare men jag har inte hittat ngt i forumet alla fall.)

Var och spelade lite MM igår och lyckades med konststycket att under ngn av multibollarna plocka ett slott och med en annan boll strax efter skjuta på den precis nedfällda gate:n samtidigt som bryggan fälldes upp och låste boll nr 2 mellan gate och brygga.

Frågan är om detta PÅ TÄVLING skulle räknas som balltrap (med de konsekvenser det innebär) eller en medveten "dirty pool" och man då med ett mycket nöjt och brett leende ska spela vidare?

Är det kanske ngn som rentav gör detta medvetet? Jag kan det definitivt inte och det var ren och skär tur att det hände..

(En annan mycket mindre kul grej som jag lyckades med under samma runda var att fibbla in 3 bollar i katapulten under barnyard multi.. Vilket ledde till att jag fick lyfta och tilta bort hela multin då personalen på lokalen ABSOLUT inte hade några nycklar till spelet. Snacka om balltrap!)
« Senast ändrad: april 27, 2006, 12:27:25 av Peron »
I´ll be back!


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Citera
Frågan är om detta PÅ TÄVLING skulle räknas som balltrap (med de konsekvenser det innebär) eller en medveten "dirty pool" och man då med ett mycket nöjt och brett leende ska spela vidare?


På Medieval Madness är det, så vitt jag minns, lättare att lägga in bollarna bakom grinden än vad det är att lägga in dom bakom skölden/forcefieldet på AFM. Det ska ju definitivt räknas som en medveten ball trap på MM.

Däremot har man ju egentligen ingenting att vinna på det i Tournament Mode (möjligtvis under Barnyard Multiball?!) eftersom det finns så stora poäng att hämta på slotten. EB är man ju inte ute efter iaf. Så länge slottet ger ganska ofarliga returer (som dom flesta MM verkar ge) är det bara att banka på.


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Jag tror i alla fall att jag skulle ta på mig en av mina mest nöjda miner om jag nu mot förmodan skulle lyckas med detta igen, även om det kanske inte ger ngn fantastisk utdelning! :)
« Senast ändrad: april 28, 2006, 17:22:43 av Peron »
I´ll be back!


Tags: