Frispel

sedan 2001

Problem med magneter

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
För första gången ett framsteg! Jag testade (och låt mig nu slippa svara på varför jag inte testade detta från början) att tejpa på en bit tjock papp över hela området, och vips så var problemet borta! Alltså spelar ytan en viktig roll i dramat.

Men det finns fortfarande saker jag inte förstår. Varför började problemen så plötsligt? Jag hade ju haft spelplanen spacklad och fixad i flera månader innan problemen dök upp. Och jag minns att jag gjorde ett liknande test redan i december, innan ytan spacklats.

Kan magneten trycka på spelplanen så att den förändras i sin form på något sätt? Eller blir det en grop av att ytan blir varm?
I så fall tycker jag det är konstigt eftersom alla andra verkar spackla med Plastic Padding och ingen har haft detta problem.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Luma

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 387
    • Visa profil
  • Stad: Vara
Mycket skum maskin :-)

Men kul att det går framåt... Går det att känna nått alls med fingrarna?  

Tycker man borde känna nått om det är så pass stort att det påverkar. Tror du det räcker med att spackla upp det igen?

Har svårt att tro att paddingen skulle påverkas av värme på det sättet, då skulle varenda gammal bil se som ett dragspel på sommaren :-)

Kanske dags att fräsa ner ett par millimeter och fälla in en kevlar-platta, snyggt och funktionellt. hehe..

// Luma
// Christer


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jodå, det går att känna en viss ojämnhet. Men jag har ändå sett det som omöjligt att detta skulle vara problemet eftersom jag sett exemplar där slitaget på denna yta borde utgjort betydligt större ojämnheter utan att det blivit problem. Kanske kan det vara mylaren som sjunker ihop av värmen. Jag har använt två lager för att ytan verkligen ska bli jämn.

Jag ska nu testa att sätta dit en bit genomskinlig plast täckt av mylar och köra med det ett tag. Om det visar sig funka så kanske det blir en omspackling. Det jobbiga med det är att man antagligen måste ta bort prylarna runtomkring för att göra det bra. Och då måste man ta bort ramperna och i ramperna sitter det phurbor...
När jag spacklade förra gången hade jag ändå strippat hela spelplanen.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub