Frispel

sedan 2001

Försvinner vax med Novus 2?

bitwalk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 266
    • Visa profil
    • bitwalk
  • Stad: Stockholm
Om min spelplan är vaxad (jag vet inte, men misstänker), försvinner det om jag går över den med Novus 2?


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Njaa. Vax som torkat riktigt torrt brukar vara lätt att få bort.

Förmodligen är t-röd mer lämpligt (men akta känsliga plaster o.d.), men då måste du ju följa upp med Novus för att få en blank yta.


Jag har shoppat spel som haft ngn form av gegga på poster och längs ball guides (som jag gissar är gammalt vax, men jag är inte säker). FÖr att få bort denna gegga blev det nödvändigt att använda t-röd isf Novus.

Novus är ju ett polermedel, vilket betyder att det bara funkar riktigt bra på lindrigt nedsmutsade spelplaner.


gko

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 48
    • Visa profil
  • Stad: Ystad
Novus 2 fungerar främst som rengöring på plaster (på plaster fungerar inget bättre enligt min åsikt). Jag har dock fått bort all normal nersmutsning med Novus 2 på spelplan.

På spelplan och plaster använder jag Novus 1 (polermedel) för en blank och extra fin yta (vax kan läggas på Novus 1 om man vill).


MRZ999

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 377
    • Visa profil
  • Stad: Älvängen
Vart hittar jag Novux 2 i sverige om inte Slamtilt har det? Tar några veckor där och är inte sugen på att vänta! =(
Ägare till No Fear, World Cup, NBA Fastbreak. Kommer gärna i kontakt med flipperkunniga i Trollhättan. :)


johan

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 431
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Välsorterade Harley-Davidson-butiker säljer Novus 2, men det kostar...
Det är lika för alla


ubbla

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 834
    • Visa profil
  • Stad: jönköping
Mp 52 tror jag det heter. Möbelpolish. Funkar helt ok tycker jag i brist på novus. Finns typ på dagligvaruaffärer. Efter det vax.


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås

Tags: