Frispel

sedan 2001

World Poker Tour

Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Kul att Steve tar sig tid och posta ett så långt inlägg.

Låter lovande. Helst inför POTC:)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Hahahaha!

Det där var ju hur kul som helst. Hela anledningen till att Steve Ritchie postade det där inlägget var för att sätta dit rgp:s troll nr 1... :-D


En helt ny plattform utvecklad av Lyman och som tagit 2½ år att ta fram...det får en att inse hur mycket jobb som ligger bakom en modern flipperplattform! :-)


Det tråkiga i det hela är väl att det verkar som att ingen utställare i hela Sverige verkar vilja köpa WPT... :-(


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Precis. Slutparagrafen om hur internet ger möjligheten att visa vilken idiot man är inför miljoner människor i ett millenium är fenomenal :-D

Tror och hoppas att WPT kan bli hur bra som helst med tanke på KEFs fenomenala regelverk till både TSPP & LOTR. Ingen som har några kontakter på Bjuvia som vet om dom tänker ta in den eller inte?


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Varit inne på att köpa TSPP, men nu börjar jag bli lite små sugen på detta spelet.

39K med frakt och moms.

Får invänta några reviews :)
« Senast ändrad: januari 26, 2006, 20:53:04 av Marthin »


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Marthin

Jag får gratulera :-) om du kan hitta ett nytt STERN för 39.000 SEK med frakt och moms - det borde snarare vara 49.000 SEK.

Kan du avslöja var du hittar ett sådant pris :-D
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Konrad-TAFG

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Hej Cocs

Har bra känningar och Marthin ligger rätt, prata med firmorna kring Göteborg och du kommer finna priser kring 40´;-)

/Konrad


Marthin

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1037
    • Visa profil
  • Stad: Köpingsvik
Cocs: Ebay, ett nytt WPT kostar 3900$ där.
Frakt 250$ på båt eller $500 på flyg.
Sedan momsen på det:)


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Citera
Sen har man byggt in TOPS, som förut kunde köpas som tillsats. TOPS är ett inbyggt "tävlingssystem" som FEZ kan få förklara eftersom han nyligen gått lös på spel som haft detta installerat.


Lusar väl ner den här tråden med lite om TOPS då.

Väldigt kul grej det härninga TOPS måste jag säga. Är det någon som vet om det skulle vara lagligt att köra det i Sverige?

Har inte koll på alla detaljer kring TOPS, men det fungerar ju så att operatören ställer in (?!) en viss tidsperiod då en tävling kommer att köras på ett spel. Där vi spelade var det ca. en månad tävlingarna pågick.

Tävlingen går ju då helt enkelt ut på att ta den högsta poängen under den givna tidsperioden.

Det finns en särskild knapp på spelen som man startar dessa TOPS spel med. Den är ganska dåligt placerad på lockdown-baren och det är lätt hänt att man startar ett spel av misstag, som nybörjare iaf. Ehm.

Ett TOPS spel kostar två kredit, men man kan spela en omgång på (två) kredit som man spelat till sig via highscore placeringar, special etc.

Hälften (?!) av intäkterna från TOPS omgången, dvs det ett kredit kostar, går till en Prize Pool som då sedan delas ut, kontant, när tävlingen är över.

Jag vet inte riktigt hur fördelningen ser ut; om vinnaren tar allt eller om top 4 (de som listas har jag för mig?!) delar på något vis.

Här finns ju förresten en bild från där vi spelade TOPS:
T3 och NASCAR (urgh) TOPS

Det finns ju diverse info på displayerna där: top 4, hur stor prize poolen är, vad förra tävlingens vinnarpoäng var, hur mycket förra vinnaren vann etc.

På tal om det här så har jag för mig att de tävlingarna vi körde slutade ungefär nu. Dags för mina kompisar i Pittsburgh och hämta ut storkovan tror jag. Jag hade rätt rejäla ledningar på T3 och NASCAR som borde ha stått sig hela tävlingen. Ehm... förra månadens tävling gav nånting i stil med $30-$40 till vinnaren.

När man tar sig in på listan skriver man in ett namn och får sedan också dessutom skriva in en fyrsiffrig kod som "säkerhet" (det är ju bara att stå bredvid och kika på när koden skrivs in, om man är sugen på det).

Just det ja, det verkar lite lurigt för hur det funkar med EB i TOPS: NASCAR hade EBs medan T3 inte hade det. De övriga två spelen (LOTR och Sopranos) körde jag aldrig och vet inte vad som gällde där. Kanske är någon inställning för det?!

I vilket fall som helst skulle man ju vilja veta vad som gäller innan omgången börjar. Taktiken blir ju ofta lite annorlunda beroende på om man har EB eller inte.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
iofs är det inget krav att priset baserar sig på intäkterna i spelet (vilket nog som sagt är tveksamt om man får anordna i Sverige utan tillstånd) utan man kan koppla bort price-poolet i TOPS och skriva in som text att "vinnaren får en blöt kyss av MCR" eller nåt.

EDIT: så här står det på Sterns hemsida:

# Multiple tournament choices

   1. Progressive cash prizes
   2. Fixed cash prizes
   3. Non-cash prizes (tickets, mechandise, points, etc.)
« Senast ändrad: januari 27, 2006, 14:08:12 av Svante »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ett ganska trevligt system är det ju hur som helst.

Förutsatt att operatörerna sköter sina spel ordentligt. Ett spels svårighetsgrad kan ju variera ganska kraftigt på en månad om man inte underhåller spelet.

Förmodligen ingår väl det här "Bump n' Win" i WPT/TOPS systemet också. Jag har inte spelat det, men fick förklarat för mig hur det funkade och det måste vara en av de sämre ideerna jag hört på ett tag.

Någon får gärna googla in någon text här om hur det funkar. Jag orkar inte ens gå in på detaljerna.



MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Det är oroväckande att Ritchie tycks ha konstruerat ett slumpstudsspel igen.. :-(

Däremot verkar reglerna (som väl är i alfastadiet?!) intressanta, med massa fina KEF-hyss som stackningsbara multibollar, add-a-balls, extra belöningar för att klara modes etc.
Tummen upp för Keith, tummen ner för Ritchie kanske?
Vi får se om vi får se. (Dvs, om det ens dyker upp något ex i Sverige...)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Skärpning svenska utställare!!
Detta är ju ett tema som ligger helt rätt i tiden och har samma briljanta regelprogrammerare som Lord of the Rings!!!

Å dom gamla Stern-problemen från Sopranos å Elvis är förmodligen borta i å med den nya Stern-plattformen.

Köp in flipperspelet World Poker Tour!!



MCR:
Jag diggar verkligen hur Keith har löst det här med poker och slumpmässighet (jmfr JY å WD där slumpen slår igenom alldeles för mkt). Han har helt enkelt gjort Hold'em-korten slumpmässiga, men spelaren kan bestämma hur mkt som ska in i poten genom att skjuta spinnerskott (loopar). Om man ser att handen verkar svag går man på annat, men om man ser att handen är stark matar man spinners så mkt man orkar innan man plockar river-kortet! Å till skillnad från WhoDunnit man kan inte förlora poäng man redan har!

Men visst, Ritchie-spelplanen verkar ju kunna bli en besvikelse igen...men det får man ju se när/om man får provspela det.
« Senast ändrad: januari 31, 2006, 15:56:10 av LDK »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
JYs slumpmässighet? Vad åsyftar du då? Keffiga regler: ja, men mer slumpmässigt än nåt annat spel är det väl inte. Skulle snarare säga WD & CP istället som är under av underliga slumpmässigheter...


Tags: