Frispel

sedan 2001

Lönt att spärra nedanstående inlägg?!

Mr M

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 366
    • Visa profil
  • Stad: Malmö
Var det verkligen nödvändigt att spärra tråden i inlägget "Göteborg info tack!"? På vilket sätt störde han ordningen, provocerade, angrep person, eller betedde sig olämpligt? Han ville ju bara precis som alla andra få svar och hjälp från övriga medlemmar. Att ett inlägg liknande detta redan fanns under rubriken "Övrigt" är väl inte grund för att låsa tråden?
Att ett inlägg som det kan få en person att reagera med orden "någon ordning måste det vara", tyder bara på att han är överkänslig eller något annat.
Kom igen när det börjar likna personangrepp, lögner, sabotage, könsord eller liknande. Enligt min åsikt så ska det till rätt mycket innan en moderator går in och bryter en tråd, och detta var väl inget att hänga upp sig på?

Som sagt, bara min åsikt...


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Tolk inte för hårt på "någon ordning måste det vara". Men trådar som i princip behandlar något som är så snarlikt att det kan tas i en tråd som redan pågår. Där borde ju ändå de som kan svara korrekt ändå vara inblandade i diskussionen. Speciellt eftersom länken han frågade om i princip var hämtad från tråden.  

Detta var verkligen inte riktat mot Flippy eller någon annan på nåt sätt.

Jag har sett forum som fått väldigt snarlika grejer postade åter och åter i nya trådar och det blivit så mycket nya trådar som egentligen inte tillför något att folk slutat att besöka det till viss del. Man får svårigheter att hitta trådar som man eventuellt kan hjälpa till med för att de försvinner i bruset, Och då får inte folk svar på sina frågor som de kanske kunde fått svar på.
Nu påstår jag INTE att det är så här (än).

Men man får vara konsekvent från början, så kanske inte ens problemet uppstår.
« Senast ändrad: oktober 25, 2002, 14:13:31 av Sonar »


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Ni kan sluta eran fejd :-) problemet är löst jag skickade det till den andra mappen istället :-D


Tags: