Frispel

sedan 2001

50Hz surr

pimmp

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
  • Stad: Österbymo
Hej på mitt ToM hörs det ett brummande hela tiden spelet är på. Sökte här på forumet utan att hitta något.
Är det fler som har samma problem/lösningar.
Mitt TS står så snällt och tyst bredvid.


GeekJoan

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 182
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm

iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Jag har ett ToM också som morrar lite när det är påslaget. Displayen på detta är fräsch, förutom ett lite svagt nedre högra hörnet. Har inte tänkt på att det skulle kunna vara anledningen, får provbyta display!


Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Lite OT, men när ändå iceman tog upp det tänkte jag fråga om svaga hörn. Jag har en display med ett svagt hörn som jag räknar med att byta ut inom kort. Det jag undrar är dock hur bråttom det är? Ska man i princip inte spela alls innan den bytts, eller kan man vänta några veckor? Skickar med en bild:


On-topic: Jag kan möjligen höra ett svagt surrande från spelet, men jag har hört flipper surra betydligt mer.
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


pimmp

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
  • Stad: Österbymo
naeee, jag kan testa och byta från mitt TS.
Surret hörs dock ifrån högtalarna, alltså inte "datasurret" från DMD som jag menar.


Konrad-TAFG

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 42
    • Visa profil
  • Stad: Luleå
Mitt AFM brummar lite ojämt från högtalarna när det står på. Har fått för mig att det skulle det kunna vara någon konding som inte vill vara med?

Har någon erfarenhet/tips om vad det kan vara så hör gärna av er så man får tyst på eländet.:-D

Konrad


MS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1253
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Har ni uteslutit att brummandet inte är "mekaniskt" på grund av vibrationer? Har själv ett ToM som brummar lite.

Detta beror dock på att transformatorn är monterad på väggen i kabinettet som inte är lika stabilt som golvet. Därför uppstår ett morrande ljud på grund av vibrationer. Testa med att ta en stor skruvmejsel och försök lyft klumpen lite. Tystnar det? mitt gör det.

Eller så har ni ett annat brum, och då vet jag inte vad det beror på.

EDIT: gjorde ett förtydligande
« Senast ändrad: december 15, 2005, 22:44:20 av MS »


Tags: svag display DMD