Frispel

sedan 2001

Preliminär spellista

Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Nu har vi gjort så mycket vi kan för att få en så 'tävlingsvänlig' lineup som möjligt med de spel som finns att tillgå. T ex är det inga Sternspel med, vi har lyssnat på de som haft åsikter och t ex exkluderat JY & ToTAN.

Om nån i sista stund kan bidra med ett spel som kan eliminera de 'tveksamma' spelen mot nåt bättre får gärna höra av sig till mig.

F ö är iaf jag väldigt nöjd med uppställningen, enda spelet jag hoppas slippa är JD.

EOD


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Varför är STERN-spelen bortvalda? För att de tar för lång tid?
« Senast ändrad: november 20, 2005, 16:40:37 av Pal »


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Dels för att de oftast tar för lång tid (LOTR i synnerhet) och sen problemet med 'spaghetti'-flipprar efter långvarigt spelande.

För mig skulle dessa spel lätt få vara med men det är p g a allt gnöl kring detta som de utgår...


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Vad skulle det vara för ett spel som eliminerar de tveksamma? Je exempel så kanske det finns någon som kan bidra, trots att han inte vet om det ännu.
Play a real game, play pinball


tff

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Junk Yard e väl ett ypperligt spel?

Jag undrar vad som händer på NF på slumparen i tävlingsinställningar? Jag brukar gå på det skottet rätt ofta annars...


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
JY kanske skulle funka som tävlingsspel med hyfsat små outlanes. Annars är det väl faktumet att videomodet är det enda som är värt att gå på och att det tar löjligt mycket tid. Angåenda slumpskottet på NF kanske F_L har upplysningar.

Personligen är jag mycket nöjd över att STERN-spelen är lämnade åt sidan även om generellt sett LOTR, T3, Elvis och Sopranos i bra skick duger som tävlingsspel.

JD är ett mycket bättre tävlingsspel än både JY och TOTAN IMHO.

Vet att Linus har ett DW och F_L ett NF som kanske skulle kunna komma till användning, men de har ju inte officiellt anmält något intresse av att låna ut dessa, så det är väl där skon klämmer. Kanske kan jag tjata in DW från S_P med lite god vilja. Dessvärre är det gamla ROM:ar på detta varför det lämpar sig bäst i "single player mode"
Född med tur.


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Undrar om inte Fredrik sålt sitt NF, jag vet i alla fall att han var på G att sälja det...

Att JY har rätt skumma regler är sant, men ska man gå efter det så är väl t.ex. adams värre med ramp-stol-ramp-stol in absurdum eller TOM med vänsterloop-vänsterloop-vänsterloop. Så nej, reglerna är inte dom bästa, men dom är i alla fall inte orättvisa imo.


F L

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 20
    • Visa profil
  • Stad: SOLLENTUNA
Har sålt mitt NF, annars hade jag gärna lånat ut det.


Tags: