Frispel

sedan 2001

Pressreleaser/Publicitet

REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Har det synts något i media om SM än?

Kommer det någon media och övervakare/rapporterar från tävlingen?
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Jag har hand om mediabearbetningen även i år och en hel del reportage är på gång. Som tidigare år så vill media helst täcka aktuella händelser så det kommer publiceras reportage och blänkare samt sändas radio- och tv-inslag den här veckan, och då mest i slutet.

Jag har bearbetat alla lokala tv-, radio- och tv-stationer som har deltagare från orten som ska tävla i SM. De är alltid tacksammast att kontakta dessa. Jag har blivit fullkomligt nedring av media(många tidningar, SR, TV4 och SVT..) så det ska bli bra det här.

Som vanligt är medierna i Stockholm mest svårflörtade... Det blir dock troligen några radiointervjuer samt en liten "hallå där"-spalt på sidan 2 i metro någom dag den här veckan. Med underteckanad då -för att jag är TJEJ!...och det verkar ju ses som en smärre sensation att man kan spela flipper trots detta faktum.

Det brukar alltid vara en del media på plats under SM. Vi kan räkna med det även i år. Jag ligger på dem!

Efter SM kommer det säkert som vanligt skrivas mer -när mästaren är korad. Då brukar åtminstone Aftonbladet och Expressen vara intrresserade.

Det är många dagar kvar på veckan så jag hoppas jag får fler napp av media i Stockholm.

OBS! Jag lämnar ibland ut telefonnummer till er SM-deltagare om media vill ha intervjuer. Hoppas detta är ok. Om det är tok för er så kan ni maila mig -eller bara tacka nej till intervju när media ringer er.

Hoppas dock att de flesta tycker att det är självklart att ställa upp för flipperkulturen genom att medverka i media. Folk i din by kanske tittar lite konstigt på dig några veckor efter ev tidnings- eller tvreportage...men det går över... ;-)
« Senast ändrad: november 21, 2005, 22:12:33 av Helena »


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Härligt Helena!
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Faith

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
  • Stad: Ås
Radio Jämtland kommer att göra ett reportage med mig i morgon, vet inte när det kommer att sändas, förmodligen torsdag el fredag på programmet Zenit. Mvh Jenny:-D

Här är reportaget... pinsamt..
http://www.sr.se/cgi-bin/jamtland/program/index.asp?ProgramID=261

Mest less gör mig att det är grymt dåligt med spel i denna by! 2 ställen, varav det ena har el-fel i flipperhörnan gör att det bara går att spela Fish Tales och ett TZ i grymt dålig kondition..
suck..
« Senast ändrad: november 25, 2005, 00:57:49 av Faith »


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Då kan du nämna att det är en exil-jämte som är en av arrangörerna. :-)


JOS

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 13
    • Visa profil
  • Stad: Umeå
Kommer en artikel eller liknande i Västerbottens Kuriren nån gång i veckan. Har varit ner på stan och spelat lite Elvis och svarat på några frågor idag.


Pinballark

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1116
    • Visa profil
  • Stad: Kalmar
Tidningen "Barometern" (lokaltidning runt Kalmarregionen) ringde mig i går.
Det lät som en yngre förmåga som gjorde intervjun...
Han verkade ha nollkoll på flipperspel så det blev mycket basicfrågor/svar för att även få honom att förstå vad det är frågan om.

Jag vet dessvärre sen tidigare att deras reportage brukar bli ganska dåliga, men all publicitet är bra om det inte skrivs om för mycket...så att tacka nej vore ju korkat.

Skulle vara kul/bra att få möjligheten att korrekturläsa innan något publiceras.
Paralellerna med vinstapparater vill man ju gärna undvika, för det goda ryktets skull.

Jag försökte verkligen få honom att förstå skillnaden mellan ex Svenska spels ja*k ve*as automater, och våra nöjesmaskiner.

La även några ord för hur våra kära operatörer motarbetas av staten med alla avgifter o skit som bara ökar...hoppas han tar med det.

Fast mest var det självklart snack kring själva tävlingen :-)

Spännande värre även om det "bara" är lokalt.

/Stefan



Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Trevlig artikel. Är den med i papperstidningen också? Ibland så blir det bara en notis kvar av webartiklarna i den vanliga tidningen (beronde på om valfri okänd dokusåpadeltagare gjort något dumt senaste halvåret)


Peron

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 273
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Idag på förmiddagen har Falu-kuriren gjort en telefonintervju med mig om SM. Får väl se vad som blir publicerat och inte.
I´ll be back!


INK

  • Donator Silver
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 12145
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Borås Tidning hörde precis av sig, tyvärr ska jag flytta in i nya huset i helgen så av mitt SM:ande blir det intet, men jag skickade vidare henne till mest kompetente Boråsaren. Ska dock försöka få "korrekturläsa" innan det trycks något. Hann dock dra lite bakgrund till minskat utställande, inkl. Jack Vegas-problematiken.
« Senast ändrad: november 24, 2005, 17:40:50 av INK »


Helena

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 78
    • Visa profil
  • Stad: Gävle
Artikeln är med i Aftonbladerts papperstidning också. En halvsida bland Stockholmssidorna -som endast utkommer i Stockholmstrakten (nähä!).

Som vanligt så skriver media att jag är världsmästare...trots att jag förklarar om och om igen hur tydligt som helst att jag vann B-divisionen på PAPA(som ibland kallas för Flipper-VM). Men de tycker väl det låter bättre med världsmästare...suck.

Känner att jag måste ursäkta mig...fast det är media som skriver fel...

Nåväl. Man får väl ta media för hur de är. Trots allt så får ju flipper mycket uppmärksamhet och det måste ju vara bara bra.


I morgon bitti kl. 08.40 är jag med i Rix FM Morgon Zoo.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Helena: Alla vet väl att media förvränger, läste i FaluKuriren att APB var EM-Mästare i "flipper" 2005, och självklart måste han ju ha sagt att det gällde Classics. Men att det skulle kunna finnas flera klasser verkar ju lite väl komplicerat för reportrarna att förstå, eller så låter det bättre med mästare helt enkelt.
Född med tur.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ett bra tips är att alltid begära att få korrläsa artikeln innan tryck.

Artikeln om mig och mina spel i Nostalgibörsen, hade mängder med fel, det, trots att journalisten (som själv gillade flipperspel och som spelade mycket på 70-80talet) ringde upp mig och kollade av en del i artikeln.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: