Frispel

sedan 2001

Spela på ert favoritspel

Ganglere

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Sollentuna
Nu har flipper-SM tagit steget ut till officiellt evenemang tillsammans med schack, bandy och riksdagsvalet. Betsson har tagit initiativ till att starta spel på vinnare i SM. Mycket intressanta odds. Kolla närmare på:

http://www.betsson.com/sv/betting/index.asp?url=/sv/betting/market_list.asp&marketID=164534

/Gibbon


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Kul pryl, men ruggigt snåla odds för tillfället. Får Svenska Spel att framstå som rena rama välgörenhetsorganisationen i jämförelse. Är det APB som ligger bakom? Hursomhelst kommer det snart upp bättre odds ;-)
Född med tur.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Ni borde för övrigt fixa en affiliate länk till Betsson så ni kan håva in lite sköna kulor till sällskapet på alla som går in och satsar.
Född med tur.


Ganglere

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Sollentuna

JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
De flesta spelsajter på nätet erbjuder nästan vem som helst att bli deras partner. Man får en unik länk till deras sida, och sedan får man antingen en klumpsumma per kund man värvar eller en viss % av kundernas omsättning tillbaka. Jag känner inte till om just Betsson erbjuder sådana samarbeten men det skulle jag tro. Nu kanske inte det här kommer bli en sådan pangsuccé att det är värt besväret men det är ju en idé i alla fall.
Född med tur.


HOT

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 136
    • Visa profil
  • Stad: Alingsås
Succe' eller inte beror ju på oss spelare, knappast några andra som har intresse av detta! Men en kul grej är det ju!!:-)


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Tycker detta med betting på Flipper-SM är riktigt "fränt"!

Det har ju skett en del vad nu i alla fall. Ska väl göra ett vad jag med om jag hinner.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Jag säger detsamma, har satsat ganska friskt redan. :-) Om ni funderat på att spela men tycker att oddsen är för låga så går det att erbjuda ett högre odds och sedan får man se om någon är villig att acceptera det. Lycka till allihopa!
Född med tur.


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag tycker att det är djävligt olyckligt att det sker betting på flipperspel.
Det ger bara flipperspels-fientliga politiker ammunition mot förströelsespelbranchen om man kan spela om pengar då det handlar om flipperspel.

Danne
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


JG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 346
    • Visa profil
  • Stad: Ulricehamn
Det borde ju vara åt det andra hållet tycker jag. Om det sker betting på något så är det skicklighetskrävande och inte något lotteri. Så det borde istället stärka aktierna för att de ska sluta jämställa flipperspel med pokermaskiner.


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
DAH:
Äh! Sluta oroa dig om politiker hit å dit...då har dom ju vunnit.

Jag tycker man istället ska fundera på vad man kan göra för att promota flipperspelandet och sen göra det! Utan den inställningen skulle det inte finnas ngt SFS, Flipper-SM, PBHS, IPDB osv.


Jag tycker Betssons betting på Flipper-SM är skoj och bra PR för flipperspelandet som tävlingsspel.



Edit:

JG
Håller med till fullo!!!
« Senast ändrad: november 19, 2005, 01:21:46 av LDK »


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
DAH: det finns ju betting på politik också, tror du politikerna vill lägga ner sig själva för att det går att spela på dom?


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Jag vidhåller att det är djävligt olyckligt att förströelsespel förknippats med Gaming/betting-industrin. Det gör inte att vanligt folk (som inte spelar) och politiker ser positivare på förströelse-spel.

Om politikerna, mot förmodan, i framtiden skulle kunna tänka sig lätta upp kostnader m.m. för utställare så kan sådana har saker ligga förströelsespelen i fatet.

Låter jag som en djävla pessimist?
Yepp, verkligheten, politikerna och deras beteende har tyvärr gjort mig sådan.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag kan inte se något negativt med att man kan spela på flipper-sm som på vilket annat sportevenemang som helst. Tvärtom.

Däremot vill man ju inte att flipper ska klumpas ihop med massa shady poker- och fruktmaskiner, men det är ju en helt annan fråga tycker jag.


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun
Att man kan satsa pengar på utfallet i en flippertävling på en spelsajt på internet skulle alltså få "politikerna" att reglera förströelsespelsmarknaden ytterligare menar du?

Har svårt att tänka mig att någon av dessa "politiker" ens vet om detnna satsningsmöjlighet existerar.

Kan tänka mig många saker som är sämre för flipper, tex att låta tävlingen sponsras av Nöjesmaskiner AB, som ju är mest kända för att tillhandahålla den typen av "förströelsespel" (fruktmaskiner, pokerspel) som lotteriinspektionen på Bosses begäran ska göra allt för att utrota. (För att skydda den sista skärvan av monopolet: Jack Vegas)

Jag vill poängtera att jag inte på något vis kritiserar att så var fallet 2003, utan konstarerar bara med de ansvariga att det var olyckligt.

Det är väl snarare den kopplingar av den typen man vill få bort.

Tror att denna möjlighet att satsa på vinnaren i SM är lika dåligt för flipper som mjligheten att spela på vinnarern av Elitserien i hockey är för hockeyn.

Hoppas att detta inlägg slinker igenom "politik-filtret" :-)
Född med tur.


Tags: