Frispel

sedan 2001

Sidotävlingar SM 2005

LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala

monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Nå, vad tyckte ni om upplägget på de olika sidotävlingarna? Alltid kul med feedback och nyttigt med tips inför kommande arrangemang.

Det var lite synd att de som spelade slutspelet inte kunde vara med i dubbelturneringen, men jag vet inte riktigt hur vi hade kunnat lösa tidsfrågan annars.

Om det hade funnits ett pris för "sämst i allt" så hade jag nog tagit hem det. Lyckades inte ens komma upp till miljonen på tre kulor på TOTAN, fick 135 miljoner i enhands på mitt eget AFM, och jag tror att mitt lag fick en av de sämsta poängerna i rumpan. Men men, jag hade roligt iallafall. =)


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Mina $0.02:

Dragster
Riktigt jävla roligt! TotAN funkar ju bra som spel också, eftersom det finns (tror jag) flera vägar till målet. Undrar om inte skill shot - ramp (skill x2) - ramp (tänd Fireball) - ramp (öka Fb) - ramp (igen) - anden (plocka 800k i Fb) är den snabbaste vägen? Kanske behöver man en lampträff på vägen till anden.

Enhands
En bra gren där även jag goofade. Över 300M ska man faktiskt ha... Tog kanske lite lång tid att genomföra?

Rumpa
Också succé! Att spela 4-3-2 med tvång på att lubba runt spelet kanske är lite fritidsgård, men det var kul.

Dubbel
...kunde jag inte vara med i eftersom jag dömde slutspelet. Det är tråkigt att de bästa singelspelarna inte kunde vara med, men samtidigt bra och kul att det finns nåt annat än slutspelet som engagerar på söndagen. Dock tycker jag att dubbel är en såpass viktig gren att alla skall kunna ges chansen att vara med.

Upplägg
Det är här man skulle kunna förändra, grenarna tycker jag är klockrena. Kanske skall man avdela spel för kval (åtminstone enhands och dubbel) under fredag-lördag och köra slutspel på lördag kväll efter singelkvalet? Det bör fortfarande finnas begränsning på hur många dubbellag (ett?) varje spelare får vara med i och hur många försök att kvala (två?) laget och enhansspelaren får.
Det behövs fortfarande nånting som kan engagera under söndagen - rumpaturnering kanske passar bäst lördagskvällar? En sponsrad dubbelturnering eller ett FEZ-föredrag i TA-taktik kanske kan locka? :-D
Allt förutsatt att upplägget fre-sön ligger fast, förstås.
Gustav GillberG
+46 709826701


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det skulle ju vara kul om det finns möjlighet att delta i alla tävlingarna även om man inte kan vara på plats under t.ex. lördag kväll.

Men, det blir förmodligen väldigt svårt att genomföra så länge man inte har fler som jobbar med det hela?!

Citera
Det behövs fortfarande nånting som kan engagera under söndagen


Jo, det kommer ju alltid vara ett problem så länge man kör fre-sön. Finalsöndagarna har känts rätt avslagna för mig iaf. (kanske beror det mycket på att jag spelat så avslaget?).

Om man kan göra kvalet lite mer effektivt (mer aktiv speltid på spelen) + köra lite senare på fredagen kanske man kan få in finalspelet på lördagen?

Eller, om man tar och smyger igång kvalet redan på torsdagen (svårt att få ihop med plats på KTH)? Det finns ju förmodligen ganska många som kan spela redan då?
« Senast ändrad: november 29, 2005, 16:30:01 av FEZ »


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Man skulle ju kunna lägga någon av de andra sidotävlingarna samtidigt som slutspelet, och istället spela dubblarna på en tidpunkt som medger att alla kan vara med (t ex över två kvalomgångar). Dubblarna känns som sagt viktigast, och där tycker jag att de bästa ska kunna vara med.


S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Sidotävlingarna var roliga.

Sen tycker jag att det var lite väl att de som vann dubbeltävlingen skulle få 500kr var medan den som kom fyra i huvudtävlingen fick en affish efter att ha fått spela en bäst av en match på TAF om tredjeplatsen...
En tävling där många av de bästa inte fick chansen att vara med.
Det som var bra var dock att man dubbeltävlingen såg ut som en riktig turnering. Det var mycket bra! :)


Tags: