Forum > Tävlingar

Angående A o B grupper.

(1/3) > >>

Pinballark:
Har funderat fram o tillbaks på detta med A och B-grupper, och visst låter det vettigt med två grupper.

Finns det bara tid o plats att sköta detta med spel o annat så är det säkert välkommet av dom flesta.

Jag tror att många känner sig lite små och kanske tillockmed (svenska?) förlägna inför att spela mot dom "stora" namnen på ett SM.

Visst kanske man "inte bryr sig" när man talar om det, men jag tror ändå att många skulle tycka bättre om att spela i en grupp där det känns som att man har chansen att gå vidare utan att åka ut med en gång.

Om man kan kvala sig fram ur grupp B till en final och därigenom få en plats i A-gruppen skulle nog göra många fler hungriga på SM.

Jag känner själv att jag sitter i grupp B och vill ta mig upp till finalen, snarare än att slås ut av dom som faktiskt har den sanslösa känsla som ni i toppen har.

3:e gången gillt!...;-)

/Stefan

HOT:
Visst låter de vettigt me två olika klasser i SM! Har pratat med många angående SM och frågat om dom ska hänga på, svaret blir ofta att dom inte tycker/tror att dom har någon chans. Men när jag förklarar att det kanske blir två klasser låter dom klart mer intresserade....!! Sen finns de ju många varianter för hur spelsystemet ska se ut,men att dom bästa i B-klassen trillar in någonstans i A-klassen låter väl ganska rimligt! För att öka intresset måste de nog till en avdramatisering av hela SM-arrangemanget,och där kommer gruppindelningen in i bilden. Dagens 'B-gruppare' är ju morgondagens 'A-gruppare' !!

Pinballark:
Välkommen till SFS HOT!


--- Citera ---För att öka intresset måste de nog till en avdramatisering av hela SM-arrangemanget,och där kommer gruppindelningen in i bilden
--- Slut citat ---


Nog är det så!.
På den "gamla goda tiden" så spelade man fram dom bästa spelarna lokalt på plats, och då kände man nog att man faktiskt "va nåt" när man väl satt på bussen till Storholm.

Lokalt är det ju desvärre inte lika stort längre, så "sållningen" får nog göras i Stockholm och då i två grupper.

Stefan

HOT:
Tack för de!!

Japp! Lyckades kvala in till finalerna -94 (Stockholm) och -95 (Göteborg),men då va ju intresset bra mycket större än nu....
Så det är väl dags att vända trenden nu, första steget är två klasser i Sm !?!

Ganglere:
Själv tycker jag att en B-klass är ointressant. Att kunna spela i B-klassen och ändå kvala in till A-final är ju bara ett sätt att ge de allra bästa en enklare väg till finalen, så det går helt bort. Dessutom är det tufft att pressa in i schemat, iallafall som det såg ut förra året.

Jag har själv minst sagt små chanser att vinna SM, har inte ens kommit till slutspel de två senaste åren, men jag vill ha den lilla lilla lilla chansen kvar. Om inte annat vill jag jämföra mig med de bästa - det är därför jag spelar SM trots att jag inte har en realistisk chans. Plus att det är kul.

De som säger att de avstår SM för att de inte har en chans att vinna kommer nog att hitta andra ursäkter för att stå över, hur många klasser som än ordnas. Jag tror på en enda klass med så många som möjligt till slutspel för att så många som möjligt ska få spela på allvar. Tillsammans med miniturneringar, sidoarrangemang, ströspel och ett proffsigt utfört event tror jag att så många som möjligt kommer att vara nöjda och glada.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion