Frispel

sedan 2001

Att ställa ut ett spel

pimmp

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 73
    • Visa profil
  • Stad: Österbymo
Jag funderar lite på att ställa ut ett spel på lokala korvmojen(där mitt flipperspelande startade).

Jag vet att det finns ett litet flipperinstresse här i byggden, jag gör det inte för att tjäna några pengar utan för att ge folk möjligheten att spela någon annanstans än hemma hos mig:-P
Jag har inte kontaktat stället ännu som slutade med spel för ca 10 år sedan men hur går man tillväga.
Vet att man måste ansöka hos LI=2000kr, antar att man bör prata med kommunen oxå då målgruppen är högstadie elever(åldersgräns?)

Hur gör man upp med kiosken, vem behåller pengarna som finns i spelet?, månadshyra?, vem betalar tillståndet?.

Jag försöker inte att konkurera med befintliga utställare utan det bör tilläggas att det inte finns något utställt flipper i kommunen (Ydre kommun, 4300inv.) Om det finns någon utställare som är intresserad så kan jag gärna förmedla uthyrning. Dock räknar jag inte med att det blir några pengar eller om kiosken överhuvudtaget är intresserad.

Som sagt jag vill bara ha betalt för utlägg samt inkomst för att underhålla spelet.
hur gör ni som försöker leva på uthyrning??
Om frågan är lite känslig så kan ni maila mig direkt. pim.p@spray.se


Tags: