Frispel

sedan 2001

olja in ditt flipperspels spolar...

COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
skall du inte göra!!!

Tyvär har något "pucko" smörjt in flipperspolarna på mitt nya JM, vilket i helgen resulterade i att dessa efter ca 2 timmars intensivt spelande - antagligen p.g.a. värmen - plötsligt inte längre ville flippra, det hade helt enkelt kleggat ihop. Det tog mig 1,5 timme PER SIDA att demontera, rengöra och montera.

Sådant gör mig så grymt frustrerad. Jag kan endast vara tacksam över att inte resten av spolarna också blivit inoljade.

Cocs
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Ole

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 744
    • Visa profil
  • Stad: Sandefjord
Hoppas inte alla blir arga på mig nu men....
Nästan alla spelen vi har shoppat som kommer från Sverige har olja eller nån annan skit på plunger och spola.

------ Marvin Quote: --------
Pinball machines, for the most part, do not require any lubrication. Most parts run "dry". Far more damage can be done to a pinball machine by over-lubricating, than by under-lubricating. As a rule, if in doubt as to lubrication, don't do it! Throw that WD-40 away, it won't be used here. If some prior person did lubricate the game, the lubrication has probably now congealed with the infamous "black pinball dust" to form a thick, black mess. This is unrepairable on coil sleeves, and new parts will need to be installed.

Ole


Andreas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: nacka
Hehe, då har nog de flesta maskinerna från Sverige möbelpolish över hela spelplanen kan man tänka.

MP 52, eller hur var det?


Tags: plunger