Författare Ämne: Hjälp med Star Trek: The Next Generation  (läst 322 gånger)

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« skrivet: juli 07, 2005, 14:02:18 »
Spelet matar ut en extra boll vid launcher ett efter det att man har startat Cardassian mode:t i  
Neutral Zonen... Är det nån som haft nått liknande problem eller som kanske kan vägleda mig åt rätt håll? Tacksam för alla svar...

iceman

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 1199
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #1 skrivet: juli 07, 2005, 18:01:49 »
Brukar inte mycket av problemen med för många kulor ha att göra med dålig funktion på switchar i bolltråget?

mikke

  • Sr. Member
  • ****
  • Antal inlägg: 263
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #2 skrivet: juli 07, 2005, 21:41:03 »
Är det 3 bollar i spel då?
Cardassian är ju en 2 bollars multiball.

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #3 skrivet: juli 07, 2005, 22:21:35 »
Mitt fel... Ferengi menade jag ju förstås! Gah...
alla dessa optodioder...:-P vilket ska jag kolla i först? Ska jag kolla där det kommer ut för många bollar eller?

Replicant

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 767
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #4 skrivet: juli 07, 2005, 23:05:19 »
Men assååå... Ferengi är ju också en multiboll. ;-)
Well well, STTNG är ett underbart knasigt spel vad gäller bollräkningen. Kolla ALLA optodioder ORDENTLIGT. Kolla även så att inte styrkorten på bolltråget inte glappar. Det gjorde det på mitt, vilket resulterade i många märkliga situationer.

"Launcher ett" förresten? Va ä dä? Vänstra launchern?

HST

  • Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #5 skrivet: juli 08, 2005, 00:22:08 »
Tja, jag hade samma problem, men det yttrade sig på ett annat sätt, många ggr kunde helt plötsligt en extra boll hoppa upp av ingen anledning.

Jag gjorde 2 saker innan felet avhjälptes, vilken av dom det var vet jag inte. Blev mest glad över att det sluta och lämna det där.

1. Köpte ny Prom. Tänkte att det kunde vara en clitch någonstans som belönade en med en extra multiboll eller liknande.

2. 1 av optodioderna i bolltråget glappade. Denna gjorde även att flippret sökte efter bollen vid vissa tillfällen då den inte kunde registrera att den föll ner, och skjöt ut en ny.

Det sitter opto överallt som dom skriver, strular ena av dom på fel ställe kan det hända vad som helst. Jag kollar dom betydligt oftare än några andra switchar.

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #6 skrivet: juli 08, 2005, 18:18:35 »
ja jag ska börja kolla optos nu alla fall, jag hör av mig om vad som händer

Svante

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 2385
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #7 skrivet: juli 08, 2005, 19:12:10 »
Ferengi har ju "add a ball" ett par gånger under multibollen, menar du ytterligare kulor än dom?

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #8 skrivet: juli 08, 2005, 19:34:46 »
Ja den matar ut 1 extra boll från bolltråget... Det verkar inte som att det är något fel med optosarna, har rengjort och testat dem.:-(

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #9 skrivet: juli 08, 2005, 20:52:11 »
ja den j!"#!"eln drar ut och skjuter iväg en extra boll utan anledning... (det verkar inte skoj)Är det nån som kan dra till med ett bra svar?:-P

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #10 skrivet: juli 11, 2005, 21:37:01 »
Nu har jag kollat lite mer... Den matar ut korrekt antal bollar. Kruxet är att spelet tror att det är 3 bollar ute. Så rinner tre bollar fastän man har 1 kvar, blir det "end game".... Nån som kan hjälpa mig lite mer nu da?

Replicant

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 767
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #11 skrivet: juli 11, 2005, 22:02:55 »
Jag hade EXAKT samma problem förut.
Enda lösningen är att gå igenom samtliga optos igen & igen tills problemet är kirrat.
STTNG works in mysterious ways...

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #12 skrivet: juli 11, 2005, 22:20:26 »
fasiken va skumt! men vad var ditt optoproblem dA?
Rengjorde du alla liksom

Replicant

  • Hero Member
  • *****
  • Antal inlägg: 767
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #13 skrivet: juli 11, 2005, 23:08:34 »
Ofta är det ju inte själva opton som är själva problemet, men rena optos är ju alltid bra.
Ryck i alla sladdar lite lätt medans du har uppe switchmatrisen på displayen. Du får högst troligt lite "spökswitchar".
Den stora boven i dramat brukar vara kontrollkorten i tråget, men jag hade lite glappkontakt under vänstra kanonen om jag inte minns fel.
STTNG SKA ju faktiskt vara lite buggigt - det är charmigare då. =)

Abbe

  • Full Member
  • ***
  • Antal inlägg: 103
    • Visa profil
Hjälp med Star Trek: The Next Generation
« Svar #14 skrivet: juli 12, 2005, 00:44:14 »
Ja det ju sköj att mecka! Bara man hittar felet tillslut! :-D Och det ska jag göra! Jag hör av mig om eventuell framgång:-P