Frispel

sedan 2001

Databas hicka

Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Verkade som om databasen hickade till tidigare i kväll i samband med att en tråd skapades. Av någon anledning så låstes postnings databasen. Men felet är nu åtgärdat och vi hoppas vi slipper se det igen.

Innehållet i den nya tråden lyckades nog aldrig sparas i samband med krashen så därför försvann den tråden nu när databasen renoverades.


COCS

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 4381
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Hej!

Felet uppstod exakt när jag skickade "förslag på veckans fråga" vilket var ca 17:45-18:00 igår (måndag) e.m. Min postning blev postad och ett felmedd. kom. När jag strax efter klickade på postningen i forumet, blev det bara konstiga tecken, men de andra postningarna gick att läsa.

Jag upptäckte därefter att jag hade lyckats logga in 2 gånger - kan det ha gjort felet?

I morse var postningen borta (precis som du skriver), men jag skickade den i morse igen - som du också sett...

Ursäkta om det var jag.

Mvh Cocs
COCS
Carl Olof Christian Sjöberg
Tel: 0707-19 31 45


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
Det är ingen fara. Det är stor sannolikhet att det hände något med databasen i samband med din postning fast det kunde hänt vem som helst. Kopplingen mellan vad användaren gjorde och felet är ganska svår att göra. Felet berodde mer på att det något internt blev fel i servern samtidigt som en postning skulle ske.

Så du behöver inte oroa dig Cocs, det kan inte ha varit ditt fel på något sätt, utan mer att du befann dig på fel ställe vid fel tillfälle. :-)


Tags: