Frispel

sedan 2001

Getaway knas oxå!

Methylene

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Oeklj, när jag ändå är i gång med frågorna så undrar jag om ett till probb jag har. Växel spaken funkar inte längre på mitt getaway, är det en svår fixad bit för ngn som e ganska orutt på flipper pillrande? MVH/Angelica


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Moderator Alert:
Jag flyttar denna tråd till kategorin "Hårdvara" som används för att diskutera tekniska fel på våra spel.

*Moderator over & out*




Som svar på din fråga kan man väl säga att det förmodligen inte är så komplicerat, men om man aldrig pillat med lödning å elektronik i denna form kan det nog vara lite klurigt.

Att spaken inte fungerar lär med stor sannolikhet bero på att switchen som aktiveras av växelspaken har keffat ur. Exakt varför är svårt att veta. Kanske någon Getaway-ägare kan ge lite inside-info här?


MAW

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 679
    • Visa profil
  • Stad: Färjestaden
Var några år sedan jag hade ett Getaway. Men där strulade växelspaken också. Vill minnas att det är två microswitchar. En för uppväxling och en för ned. Har du en multimeter som du kan mäta kontinutet med så är det ju bara att "beepa" switcharna för att se om det är dessa som spökar alt. lödningarna som är dåliga på switcharna. Hittar man inget onormalt där så får man kolla i schemat för att se vart dessa kablar träffar i backboxen.

Har du ingen multimeter så är det läge ett sätta den högst upp på önskelistan. Några testsladdar med krokodilklämmor är också trevligt att ha i närheten när man felsöker flipperspel.

[Jag sålde mitt getaway till ALF som sedan sålde det till Uddis.......finns det kvar på Gotland, eller är det någon annan i sfs som har lagt beslag på det?]


Methylene

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 27
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Tackar för alla svar! :-)Det verkar lösa sig!!!!


Tags: