Frispel

sedan 2001

Dags att börja planera för SM 2005?

LDK · 121 · 19633

Swann

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 143
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Jag kan tänka mig att hjälpa till som scorekeeper, bärare före och efter (givetvis under förutsättningen att det inte bara blir jag och nån enstaka person ytterligare).

Som tidigare yttrats så är det som vi mest av allt behöver;

1. Någon/Några som tar huvudansvaret och skapar tidplan + fördelar arbetsuppgifter (vilket då inkluderar att jaga på folk)

2. Framförallt folk utifrån som kan lägga ner lite energi (där är en del som nu är rätt så trötta på att vara de enda som *alltid* drar lasset själva)

3. Att alla involverade som får arbetsuppgifter tilldelade av staben verkligen utför sitt jobb.

4. Avlastning till Micke & Purre gällande meck & transport av spel. Vet ej hur de ser på det? Ev. hyra in Stellan som hjälper till aktivt


Å nej, jag tar inte huvudansvaret, har alldeles för många flipperrelaterade bollar i luften just nu :-)
« Senast ändrad: juni 02, 2005, 13:06:05 av Swann »


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Bra att så pass många är beredda att hjälpa till.

Pinballark skrev:
Citera
Jag vet även att det hela kräver planering vilket oftast sköts bäst från några få duktiga och erfarna från tidigare arrangemang.
Ni har dragit på er den erfarenhet som behövs och vi är många som är otroligt tacksamma för detta och troligen också helt i händerna på er handlingskraft om det ska bli något.
Jag vill poängtera att detta är ett problem. Det må vara bra att lita till de "få och erfarna" som arrangerat tidigare år, men det håller inte i längden. Det behövs nya personer som engagerar sig som arrangörer. Förra året tillkom en drös med folk som gjorde ett utmärkt jobb. SM behöver nog ytterligare folk i år som är av typen "nu tar vi tag i det här!!".

Såvitt jag vet har det inte planerats någonting formellt kring SM 2005 hitills. Jag tror inte ngn har frågat Micke & Purre (eller Stellan för den delen) om dom är villiga att medverka i ytterligare ett SM-arrangemang.


REC skrev:
Citera
Jag anar viss trötthet och uppgivenhet hos de som hitills ställt upp (samma 10-15 personer) på de större tävlingarna. Det behövs nog ett ordentligt krafttag på den sidan om vi ska kunna fortsätta arrangera stora tävlingar som SM och SO på frivillig basis.
Ja, jag håller med dig. Å det är därför det ständigt behövs en viss rotation i arrangörsstaben.


Vad gäller de frågor jag tog upp i början av tråden har jag nu följande bild...

Citera
1)
Finns det folk som vill engagera sig för att få till SM 2005?
Ja, det finns det. Men frågan är om det finns någon eller några som är villiga att ta huvudansvaret. Jag hoppas och tror det.


Citera
2)
Ska SM hållas i Stockholm i år igen?
Ja, det verkar så. Vore ju kul med lite omväxling, men i dagsläget verkar det inte finnas ngt alternativ(?).



Citera
3)
Vad ska förändras från tidigare år?
Det finns ngra förslag. Både vad gäller kringarrangemanget och huvudtävlingen. Personligen ser jag SM som i första hand en tävling (å i andra hand en gigantisk spelträff!) :-D Jag skulle inte vilja att det gjordes ngt avkall på huvudtävlingen till förmån för ngn plojtävling eller ngn free play session.

Exakt tävlingsupplägg och regelfrågor får vi diskutera när vi vet om det blir ngt SM 2005.


Citera
4)
När är en bra tid att genomföra SM på?
Ja, med tanke på hur lite som planerats så här långt blir det ju troligtvis i slutet av året ifall ngn tar tag i arrangemanget.




Citera
5)
Hur är SM-föreningens finanser?
Vad jag hört är det lite si å så med finanserna från förra året. Men om det kan rulla in pengar från anmälningar så är det inga problem.




För egen del har jag alldeles för många osäkra faktorer för att kunna lova ngt säkert vad gäller engagemang i SM. Men jag hoppas att planerandet ska ta fart nu, så att vi får ett SM i år igen!


ReDoX

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 54
    • Visa profil
  • Stad: Lundsbrunn
Klart att man kan tänka sig att hjälpa till med nå't om det funkar med tider och datum och så..

Men det är svårt att säga nå'got när man inte vet varken vart eller när det blir...


VPK

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 22
    • Visa profil
  • Stad: sth
jag ställer upp!Kan ingå i arrangörsgruppen, men inte ta på mig huvudansvar ( jag är för "ojämn" och jobbar för mycket för det).


mikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 263
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Jag kan ta huvudansvar!
Purre biträdande.

Håller på att undersöka möjligheten att vara på Kåren.
Det krävs en hel del hjälp från Er alla om detta ska bli av. Bland annat måste vi skramla fram massa spel. Mer info kommer.

/mikke


ALF

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2149
    • Visa profil
  • Stad: Läckeby
Härligt att nån tar ett stort steg fram. Jag tror att vi är många som gärna försöker hjälpa till om vi bara vet vad som behöver ordnas.(Jag är gift så jag är van vid att ta order):-D
Play a real game, play pinball


Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Finfint där Mikke, Purre, Daniel (VPK) & alla andra!


Ganglere

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 35
    • Visa profil
  • Stad: Sollentuna
Jag är med i någon form men har, liksom David, för mycket osäkerhet i livet för att lova för mycket.

Heja Flippergubben! Heja kåren, finns inga alternativ om det går i lås!


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Bra där, Mikke!

Jag hjälper gärna till i viss utsträckning, sign me up!


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Way to go, mikke! Jag anmäler mig som domarmupp och spelsystemnörd.
Gustav GillberG
+46 709826701


HST

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 24
    • Visa profil
  • Stad: Borås
Det känns som att det behövs en kontaktlista, en satt planeringsdag och folk som faktiskt dyker upp.

Det största hindret verkar endast vara bristen av ett kommunikations sätt där alla kan medverka samtidigt.

Själv använder jag alltid IRC till sådana här saker då det inte finns möjlighet för att få alla i telefonen eller i samma lokal samtidigt pga distanser.

Men en kontaktlista och ett par bokade möten på ett lätt tillgängligt medium eller plats tror jag skulle motivera och tända elden i ett par flipper själar.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping

Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Jag kan sätta upp ett, internt, forum för flipper-sm (mailinglistor är jobbigt).

Men, adressen till forumet ska väl knappast postas här. Mikke kan kanske maila mig på steanders(at)gmail.com och meddela vilka som ska ha tillgång till forumet?


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping
ok, micke å purre arrangerar nästa s-m!bra initsiativ om det nu stämmer:-Dbra att det jobbas på det i tid så att folk kan slänga ut ros å ris i god tid:-Dtror det inte behövs nått ris här för sm var riktigt bra arrangerat förra året:-)men om jag får nämna nått att sträva efter så var stochkolm open 05,den absolut bästa tävlingen jag varit på:-Då då tänker jag framför allt på speltiden man fick!ok man fick pröjsa lite för å få spela men har man ändå åkt en bite i sverige å ska ändå upp dit så tror jag inte att man bryr sej om man får beta några hundra extra å det var ju frivilligt om man ville köra flera kval!men å andra sidan så kanske inte systemet är 100% rättvist!å då menar jag att några kunde spela 8 ggr för att kvala å FEZEN körde bara en å spöa skiten ur alla hehe:-Djag personligen skulle vilja se ett s-m med några vinnare av s-m titeln 1-4pris!en classic-sm före 90-talsspel 1-4!å gärna en parflippertitel om sm!hade vart kul om tiden räckte till även andra småtävlingar som man kan höjja upp lite!;-)sånt ska man kunna fixa om man är ute i god tid å många hjälps åt tror jag!:-D


mikke

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 263
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Nu har jag pratat med Programgruppen på Tekniska Högskolans Studentkår.

Det finns intresse av att köra Flipper-SM på Kåren i november!

För att detta ska vara möjligt krävs att tillräckligt många kan ställa upp med spel. SM kan låna ut bilar för transport men ingen ersättning utgår till spelägaren. Ägaren av spelet måste vara beredd på att transportera dit och hämta spelet själv samt att ansvara för spelets drift under hela tävlingen.

Ni som kan bidra med spel anmäler detta på:
mikke@flippersm.se

När jag har fått ihop mer än 20 spel så kommer jag att sammankalla en arrangörsstab. Vill du vara med i staben så går det bra att maila på samma adress. Skriv gärna vad du kan och vill hjälpa till med.

Mvh mikke


Tags: