Frispel

sedan 2001

JD Subway entrance

s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Satt och letade delar på nätet till Judge Dredd. Hittade Subway entrance scoop assy och det är inte vad som sitter i mitt spel. Där har scoopet inga sidor, ja egentligen finns inget scoop, och texten lyder "Pick-a- Price.

Läste sedan i rulesheet att prototypspelen hade den texten på flärpen ovanför hålet.

Vad göra nu? Beställa ett scoop och slippa den hemska balltrappen som jag tidigare nämnt eller behålla prototyp-stuket???


Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Har du ett prototypspel/förprod spel så ska du naturligtvis låta det vara som det är. Det höjer värdet lite på spelet om det är ett proto/förprod.
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Danne: Finns det något sätt att verifiera att det verkligen är ett prototyp-, förproduktionsspel? Jag har ju egentligen bara en indikation att det kan vara så.

Tillverkningsdatum? Speciellt format på serienummer? Någon liten lapp någonstans?

Lägger till några bilder på subway entrance, när man tittar närmare på det så ser det inte riktigt klokt ut, flera olika gummiband och några snett idragna träskruvar.......... men det kan ju vara entusiastisk ägare utan pengar också....

s.w


LDK

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2266
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
DAH skrev:
Citera
Har du ett prototypspel/förprod spel så ska du naturligtvis låta det vara som det är. Det höjer värdet lite på spelet om det är ett proto/förprod.
Håller inte alls med om detta. Om du får en massa balltraps kan du mycket väl byta till standardspelens konstruktion. Det är bara att spara prototyp-prylarna på ett bra ställe så att en eventuell prototypgalen framtida köpare kan återställa det hela ifall det skulle vara önskvärt. Det viktiga (i alla fall om man köper spelen för att spela på å inte för att titta på) är ju att det fungarar bra när man lirar.


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
LDK: Så får det bli, det är ju inte kul att vara tvungen att pilla fram kulorna med en mejsel varannan gång man spelar


Tags: