Frispel

sedan 2001

Officiell flipper i etern tråd

Jesper · 766 · 163086

monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Heh, Bad Santa såg jag också för ett tag sen.

Men mycket bättre än den tyckte jag nog att "Waking Life" är. Det är en mycket filosofisk film av Richard Linklater. I en sekvens står en kille och spelar Fireball, samtidigt som han diskuterar drömmar med huvudpersonen. Filmen är riktigt häftigt gjord, jag tror att de har filmat "på riktigt" och sedan animerat över den riktiga filmen. Det var iallafall första gången jag såg något liknande.


ACE

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 247
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
I går såg jag en musikvideo på MTV där hela videon utspelar sig i ett flipperspel. Det var Blackstreet feat. Janet Jackson med "Girlfriend, Boyfriend". Allt var datoranimerat och det var lite konstiga prylar på spelplanen så det ser inte ut som ett "riktigt" flipper men det var lite coolt i alla fall.


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
I filmen Envy, komedi med Ben Stiller och Jack Black har "Caca King" två spel, Totan och ett jag inte kände igen.

I Seinfeldavsnittet där Elaine blir bjuden till en Bar Mitzva och 13-åringen kastar sig över henne finns ett bakglas från ett Fireball på väggen i pojkrummet.


s.w

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 418
    • Visa profil
  • Stad: Frösön
Just det, det var vad jag tror 80-talsspel med rymdtema i Dodgeball också


ELF

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 47
    • Visa profil
  • Stad: Jönköping
I Sunes Sommar står det ett Rocky and Bullvinkle(?) i kiosken, inställt på freeplay.:-D


Andreas

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 269
    • Visa profil
  • Stad: nacka
I den eminenta somic strip-produktionen "Bad News on tour pt1" finns en sekvens med trumslagaren Spider Web, spelandes flipper. Vilken spel han spelar kommer jag inte ihåg.

-Spider, do you always play the pin tables before a gig?

-No you asked me to, because you thought it would make a nice shot.

I the young ones finns ett annat fint replikskifte på en golfbana:

-You should have seen me earlier, I holed in one.

-Why, Dino, that's terrific!

-Mind you, I was playing pinball in the club house.


GGG

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Ny sighting!
Äntligen har jag fått tummen ur och köpt Pink Floyd The Wall på DVD. Och minsann! I scenen när Pink plockar upp groupien (bara för att sedan trasha hela sin trailer-loge framför henne) står ett flipper utanför dörren. Det var lite svåridentifierat eftersom man bara ser övre hörnet av back boxen, men det är ett Lightning (Stern) från 1981. Märkligt nog byts spelaren som står och spelar mellan två klipp!
Gustav GillberG
+46 709826701


RIK

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
  • Stad: Uppsala
Har för mig att det förekommer ett KIZZ-flipper i en av Björn Skifs komedier. Det står på ett fängelse.

Hemma hos Adam Sandler i Big Daddy står det ett Space Station.

I filmen Romper Stomper med Russel Crow spelar några av skinnbulorna på ett flipper modell äldre, har ingen aning vad det är för spel.


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
I filmen Rock Star som gick på TV igår hade rockbandet i filmen ett flipper i sin studio.
Skymtades bara i bakgrunden, men jag tror det var ett Fireball.


MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
« Senast ändrad: januari 02, 2006, 17:29:55 av MCR »


Tommy

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 95
    • Visa profil
  • Stad: Växjö
På tal om tv-serier så står Detective Frank Pembleton och lirar ett för mig oidentifierbart flipper på en S&M-bar i avsnittet "A Many Splendored Thing" av den utmärkta poliserien Uppdrag Mord.
« Senast ändrad: februari 22, 2005, 10:32:01 av Tommy »


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Någon som såg gårdagens (Season 5, Episode 5) avsnitt av CSI? Ett av fallen utspelade sig i en arkadhall där dels en snubbe blivit mördad medelst en cirkelsåg och ytterligare en person klubbats ihjäl och baxats in i ett MsPacman-kabinett. Det fanns även några flipperspel i hallen, men dessa var inplastade så man kunde inte ursklija vilka.
« Senast ändrad: februari 22, 2005, 11:36:15 av Purre »


Torbjörn M

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 988
    • Visa profil
  • Stad: Tullinge
Japp, visst såg jag CSI-avsnittet och jag satt hela tiden och hoppades på att kameran skulle panorera tillräckligt åt sidan så att man skulle kunna se vilka spel det var.

Och nog för att jag har hittat mycket konstigt i de spel jag fått hem men CSI:arna tog nog priset!:-P


ZeeDee

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 786
    • Visa profil
  • Stad: Julita
I dagens film på tv3 'Vad kvinnor vill ha' skymtades ett Striker Xtreme och ett till som jag är osäker på vad det var... Tror att det var ett Silver Slugger... i bakgrunden i konferensrummet, precis bakom Nick.
« Senast ändrad: februari 23, 2005, 01:52:04 av ZeeDee »


GUD

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 467
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
I nya storfilmen Elektra. Striker Xtreme och Alien Poker i biljardhallen ca 40 minuter in i filmen. Lite fint bjällerljud och bumpercloseups också som kanske kan komma från Alien Poker - jag har aldrig sett ett nog för att avgöra det.


Tags: