Frispel

sedan 2001

Officiell flipper i etern tråd

Jesper · 766 · 163142

Olle

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 293
    • Visa profil
  • Stad: Kävlinge
I vänneravsnittet som var senast så såg man ett FunHouse, ett Getaway High speed II och ett till flipper som jag inte kommer ihåg vad det var i bakgrunden när Monica spelade pingis.

Annars kan jag rekommendera filmen Replacement Killers för alla som vill se ett SafeCracker bli sönderskjutet... :-(


Melin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 129
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
I vänneravsnittet som var senast så såg man ett FunHouse, ett Getaway High speed II och ett till flipper som jag inte kommer ihåg vad det var i bakgrunden när Monica spelade pingis.


Var det inte ett Diner som syntes i bakgrnden?


Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Från höger till vänster:

Diner
Funhouse
Surf'n Safari
Getaway


Don-Martin

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 121
    • Visa profil
  • Stad: Kumla
Såg filmen My Little Eye igår..
Rätt så bra film..

I extra Matrialet när de kommer in i huset så ser man ett Williams Flipper troligtvis sent 80-tal

man ser W med ringen runt om sen lite av arten och någon av de sista bokstäverna, kommer dock ej ihåg vad det stog..  sen så är det bara med ett kort tag..


soda

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 55
    • Visa profil
  • Stad: Lidköping
Måste bara ta till orda och nämna för de yngre flipperentusiasterna här att det faktiskt finns en hel film där flipper är ett centralt tema. Det är en ganska flippad :-D story iofs och den mest minnesvärda delen är där närmare 100 flipperspel slås i kras och bränns upp framemot slutet. Lite tråkigt för oss som gillar flipper förstås. Det är en hel del klassiska Gottlieb oldtimer-spel som går åt där bl.a. Filmen heter Tommy och är egentligen en musical av det skruvade slaget med the Who som står för musiken och Elton John i en central roll dessutom.

Tror den är från 74 eller så. Två flipperspel som kom på 70-talet bygger direkt på kopplingar till filmen. Wizard från 75 och Captain Fantastic från 76, båda från Bally.


Sami

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 257
    • Visa profil
  • Stad: uppsala
VILLE BARA GLATT PÅPEKA ATT I NYA KANADENSISKA SERIEN EWERWOOD HADE DOM 3NYA SPEL PÅ ETT BILJARDHAK TROR JA.
ETT ROLLERCOASTER TYCOON ETT MONOPOLY OCH ETT
TILL SOM JA INTE MINNS:-D


Sponk

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 499
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg

iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Space Station i gårdagens avsnitt av... *host host* Sex and the city. I vanlig ordning så hördes inget ljud förutom hamrandet på knapparna...


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Såg av någon underlig anledning en svensk film från 1977. Den gick på nån av svts kanaler mitt på dagen i söndags och hette nåt i stil med Stortjuven eller så. Handlade om en 13-åring som hamnat snett (skolka, snatta och sno bilar, enda som saknades var sniffa lim...)
Hursomhelst, en scen utspelades på en spelhall som såg ut att ligga i tunnelbaneuppgången vid Hötorgets station. Var flera snygga panoreringar över ett antal 70-talsspel. I övrigt var filmen skräp, dock infann sig en viss nostalgikänsla med alla midjekorta täckjackor, fjällkor (svartvita polisbilar), sunkiga frisyrer och blommiga tapeter.

Danne, MCR eller nån annan som var med på den tiden: vad hette spelhallen?


REC

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 407
    • Visa profil
  • Stad: enskede
Akexander Lukas hette stället och där gick många veckopengar upp i rök vill jag lova
Avliva myten om att flerspelarmatcher är en bra tävlingsform


Purre

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2004
    • Visa profil
    • Flippergubben
  • Stad: Sollentuna
Jaha, DET var Alexander Lukas. Har hört talas om stället ett antal gånger i mer mogna herrars lag (typ du Roffe ;-) )


Sonar

  • Hero Member
  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2937
    • Visa profil
I måndags på High Chaprall på kanal 5 så var de och besökte Robert Englund. Hemma hos honom så fanns det mängder med "Freddy" souvenirer däribland flipperspelet från Gottlieb. Undrar om herr Englund nånsin spelar och om han är nåt bra på det :-D


Terminator

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 911
    • Visa profil
  • Stad: Eskilstuna
Sonar: Jo, jag såg oxå att han hade "Freddy" hemma. :-)

Man kan ju tänka sig att de skådespelare som spelar huvudrollerna i filmerna som sedan blir flipper, får ett eget exemplar utav det. Arnold borde ju oxå ha några flipper hemma. :-) Typ "T2", "T3" o "last action hero".
Fast jag måste säga att jag är lite besviken på VH1´s dokumentär om Arnold. De berättade en massa fakta om hur han levde, o att han fick in pengar på licensierade produkter, men även att han var ett stort varumärke hela han o fanns på typ allting. O då borde de kunnat ha haft en snabb glimt på ett Terminator-flipper. Men ICKE!! :-(


Johan "Terminator" Lundin

"Pinball ain´t no game
Pinball ain´t no sport
Pinball IS religion"
"Pinball ain´t no game
pinball ain´t no sport
pinball IS religion"


Lars

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 142
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Tittade på den svenska filmen Nionde kompaniet häromdagen.Där fanns det med ett Flight 2000.


iceman

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1200
    • Visa profil
  • Stad: Sundsvall
Fråga inte varför jag tittade, men i Grosse Pointe på TV3 idag så står ett spel som heter Grosse Pointe. De har lagt på ljudet av något EM-spel, men det har displayer som Fire!.

Finns detta spel någon mer stans än i serien, månne?


Tags: