Frispel

sedan 2001

WPCedit

Grandelius

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1514
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag bara måste berätta om detta lilla underbara program jag kom över. Jag råkade se ett inlägg på RGP där en kille skrev att han gjort ett program för att titta på DMD-grafik. Jag blev såklart intresserad, så jag mailade och fick det.

Det var från början tänkt att vara ett program för att hacka WPC-rommar, men det var tydligen för tidskrävande att slutföra. Så nu är det ett program där man kan titta på bilder istället, men det är inte så illa det.

Jag har några skärmdumpar här.
Den första visar hur det ser ut när man tittar på filen i sin helhet. Inte så upphetsande kanske, men man kan ju ialla fall utläsa lite information, som vilka som liggar bakom programmeringen och så. Nästa visar hur snillrikt konstruerade bilderna är. Det räcker med två bitmappsbilder för att uppnå totalt fyra färgnivåer (om man räknar med den släckta). Sist en bild på ett litet påskägg. En mystisk bild på någon person som inte är med i spelet.

Det är riktigt kul att kunna kolla in dessa bilder, de är riktigt skickligt gjorda. Kom ihåg att "pixlande" är minst lika svårt som att måla med akvarell eller olja.

Om någon är sugen på att testa det här programmet är det bara att skicka ett mail. Skriver inte ut hans mail, eftersom han verkade orolig för spam. Min adress verkar däremot redan finnas hos alla spamrobotar, så jag har inget att förlora :-) per.martinson@home.se
Mighty Leader of the Junk Yard Fanclub


Borttagen

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 0
    • Visa profil
Det är väl Lonnie D Ropp på påskäggsbilden? Tycker att jag känner igen den.


Tags: