Frispel

sedan 2001

Skydda Elvis övre spelplan

Bally

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 6203
  • Spelautomatsamlare sedan 1977
    • Visa profil
    • Bally.se
  • Stad: Stockholm
Ni som har köpt er ett Elvis, bör (om ni vill att det ska ha en fräsch övre spelplan även när spelet blir äldre) efter rengöring, montera på en mylar för att förhindra ytterligare slitage på plastspelplanen.

Jag tog en nära koll på ett nyuppackat flångnytt Elvis på ATEI-mässan i London förra veckan och kunde snabbt konstatera att det redan fanns repor efter flipperkulan i plastspelplanen efter bara en dags spelande. Jag tog upp det här med Gary Stern på mässan, och han skulle se till att det fanns mylar till övre spelplanen på den andra omgång Elvis spel som men all sannolikhet kommer att tillverkas framöver. Det betyder att det då med all sannolikhet kommer att finnas som reservdel till Elvis så att första omgången Elvis kan utrustas med det.

Systemtext heter en butik på Flemminggatan här i Stockholm. De säljer en ett självhäftande plastskikt som är lite tunnare än den mylar som Williams har på sina spel. Det plastskiktet fungerar utmärkt för att skydda spelplanen från ytterligare slitage.
plastskiktet som systemtext säljer är 100x120 cm om jag inte missminner mig. Det kostar inte mer än ca 250:-
Och då har ni massor av tunn mylar kvar att använda på andra utsatta ställen på era gamla och nya spel.

Danne
Bally Hagman
Flippernörd
www.bally.se
För övrigt, så bör alla Dr Who spel skrotas


Tags: