Frispel

sedan 2001

European Pinball Open Championships 2005

tff

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 40
    • Visa profil
  • Stad: stockholm

Svante

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2389
    • Visa profil
  • Stad: Bromma
Tänkte du spela flipper också TFF eller fastnar du i en coffee shop som vanligt? :-P

Jag kommer garanterat att åka.


mr mic

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1867
    • Visa profil
  • Stad: lidköping

S P

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 332
    • Visa profil
  • Stad: STOCKHOLM
Jag ska kommer att åka!

Jag tycker kvalsystemet inte alls låter så dumt.
Jag tror att de körde samma system i Danska mästerskapen.

Om man dessutom har seedning igenom att varje land har haft ett förkval eller liknande så kommer ju inte de bästa spelarna kunna mötas i kvalet ändå.


Kommer det vara några prispengar eller fina priser? Borde väl vara det med tanke på att det är EM å allt... :)

Förhoppningsvis så kan vi få med fler folk till PAPA i år.


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hejsan!

Nu är jag tillbaka i Barca efter en fin helg i Holland.

Mötet var väldigt intressant, och det lutar faktiskt åt att kvalet körs enligt "det svenska systemet", om än med några modifikationer.

Om upp till åtta länder kan deltaga med förkvalificerade spelare får vart och ett av de länderna skicka 4 spelare. Blir det fler länder får de skicka 3 istället.

De förkvalificerade spelarna får sedan (troligtvis) spela lite landskamper under lördagen för att kora vilket land som blir europamästare år 2005.

Med största sannolikhet kommer tävlingarna att hållas i Leusden.

Och jo, de är fullt medvetna om att skicket på spelen inte var det bästa tidigare. De har ett antal idéer på hur det ska lösas.

//L


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hur många av er är intresserade av någonslags övernattning i anslutning till tävlingarna? Det finns lite vaga planer på att ordna tältsängar/madrasser i en hall där man kan få sova kvar för en billig penning. Räck upp handen isåfall. =)


isse(PER)

  • Jr. Member
  • **
    • Antal inlägg: 87
    • Visa profil
  • Stad: Sthlm
monstret: Jag och en polare räcker upp handen :)


Leusden? Har aldrig ens hört namnet förut ;)
Vilket är bästa sättet att ta sig dit om man utgår från sthlm?


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Man flyger till Amsterdam eller Rotterdam, sedan är det ungefär en timme med tåg till tror jag. Hoppas på att vi kan se till att folk blir upphämtade på centralstationen med jämna mellanrum.


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Jag kommer att åka ner, stärkt av framgångerna på andra sidan pölen (Öresund såväl som Atlanten), och revanschsugen efter debaclet i SM.

Sovplats vet jag dock inte. Troligtvis bekvämar jag nog till mig och tar hotell, men å andra sidan är det ju kul om ett gäng slaggar på samma ställe.

Vad gäller EM 2007, så ska det självklart gå i Sverige!


Pal

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 1760
  • I speak TCP/IP
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
"Die Flipper EM 2006 wird dann in München sein und 2007 findet dann die EM in Schweden statt."

GPA


jolin70

  • Newbie
  • *
    • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
  • Stad: Lidköping
Jag hänger nog på, ska bara kolla upp ekonomin först, men det börjar se ljust ut, så jag är nog på väg snart.:-)


monstret

  • Full Member
  • ***
    • Antal inlägg: 139
    • Visa profil
  • Stad: stockholm
Hej hej,

Det verkar som om de flyttar på mästerskapet från Leusden till en lokal närmare Schiphol. Inte helt spikat ännu.

/L


JOE

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 396
    • Visa profil
  • Stad: Falun

MCR

  • Hero Member
  • *****
    • Antal inlägg: 2214
    • Visa profil
  • Stad: Stockholm
Är det spikat med landskamper på lördagen?
Och är de då bara de fyra förkvalificerade från varje land som utgör "landslaget"?


KGB

  • Sr. Member
  • ****
    • Antal inlägg: 267
    • Visa profil
  • Stad: Göteborg
Citera
Det verkar som om de flyttar på mästerskapet från Leusden till en lokal närmare Schiphol. Inte helt spikat ännu.

Är datumet spikat? När kommer plats vara spikad tro? Vore gott att fixa hela resan så snart som möjligt!


Tags: